PRÁCE 🧰

Studentský koncept kabriolet Škoda Slavia

21. 7. 2020 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Škoda

Studenti středního odborného učiliště Škody v Mladé Boleslavi pravidelně vytvářejí specifické vozy z těch sériových, které automobilka nabízí. Letos tomu nebylo jinak. I přes problémy spojené s koronavirem studenti již po sedmé za sebou vyrobili vlastní návrh vozu. Škoda Slavia je vytvořena ze základního modelu Škoda Scala.

Škoda Slavia

Slavia není typickým kabrioletem. Automobilka ji označuje slovem „spider” a tomu odpovídá i zakrytování zádě. Samotný vůz si jednoznačně bere inspiraci ze sportovního prototypu Škoda 1100 OHC, který vznikl řadu let zpět. Škoda Slavia je vlastně i připomenutím 125. výročí, které automobilka oslaví již tento rok. Na dveřích má plaketu s textem „Drive 125 Years”, která toto jubileum připomíná. Jméno dostala jako návaznost na značku bicyklů pánů Laurina a Klementa.

Jen pro dva

Zadní sedadla z modelu Slavia zcela zmizela, zadní dvojice dveří byla zavařena a kvůli odstranění střechy musela být zesílena konstrukce podlahy. Interiér mezi předními sedadly zdobí typický český lev, ovšem jen s jedním ocasem. Sedačky jsou skořepinového typu značky Sparco s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a bílým prošíváním. Auto pozbylo většinu své praktičnosti, ale záměrem bylo vytvořit dvoumístný vůz. Pro lepší aerodynamiku vznikl nad zadní částí auta speciální kryt vyklenutý za každým sedadlem. Víko zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem bylo nově vyvinuto, poněkud velké boční plochy pak rozbijí 20" kola z Kodiaqu RS. Do zavazadlového prostoru vozu se vejdou dva skládací elektrické skútry značky Škoda. Brzdy a náboje jsou z nové Octavie RS.

Původ nezapře

Speciální perleťový bílý lak se jmenuje Crystal Blue, který je složený ze tří vrstev a má namodralý perleťový efekt, který podtrhuje neonové podsvícení vozu umístěné pod bočními prahy ze Scaly Monte Carlo, masce chladiče a logu značky na přídi, které je typické pro tuningovou scénu tak 20 až 30 let zpět, ale i dnes je na mnoho autech stále potkáváme. Podsvícení svítí v barvách české trikolory.

Bočnice sedadel jsou potažené černou karbonovou kůží s bílými prvky. Které najdeme na dalších dílech, jako například na volantu, loketní opěrce, řadící pace nebo na ruční brzdě. Upravený audiosystém se subwooferem o výkonu 2250 W a ostatními reproduktory s výkonem 320 W opravdu nejde přehlédnout, respektive přeslechnout.

Ne, opravdu si ji nekoupíte

Pod kapotou najdeme motor 1,5TSI spojený s automatickou DSG převodovkou. Papírově má tedy koncept Škoda Slavia pod kapotou přes 150 koní. Automobillka Škoda již řadu let ve své nabídce nemá žádný kabriolet. Bohužel, Slavia zůstane studentským projektem, protože se sériovou produkcí se nepočítá.

Zdroj médií: Škoda.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články