🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Repas turba se vyplatí víc než turbo nové

23. 4. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Vše o turbodmychadlech Repase turba

V případě, že se porouchá turbodmychadlo, stojí obvykle majitel auta před volbou, zdali ho vyměnit komplet, nebo jej nechat repasovat. Co je lepší?

Vyplatí se repas turba?

Články na téma repase turbodmychadla:

  1. Cena repase turbodmychadla
  2. Jak probíhá repas turba
  3. Repas turba: Vyplatí se vám?
  4. Kontrola a repase turba
  5. Nové vs. repasované turbo
  6. Vyplatí se repas turba? - právě čtete

Když se turbo pokazí, nebývá to levně a ne, nebude to v řádu stokorun, ale spíš jednotek tisíc, až jednotek desítek tisíc. Pro příklad si vezměme turbo motoru 2.0 TSI, s výkonem 206 kW, které vyjde bez pár korun na 55 tisíc. A pozor! To jsme jenom koupili turbo, servis si ještě něco řekne za montáž a jsme na 60 tisících korun, jen to hvízdne. Oproti tomu je třeba turbodmychadlo motoru 1.0 TSI za hubičku, protože za něj dáte zhruba 16 tisíc.

I automobilka vám prodá repasované turbo

Ano, nové turbo je nové turbo a bude v perfektním stavu a kondici. Jak se ale liší od turbodmychadla repasovaného? V podstatě nijak. Automobilky zcela běžně dělají, a skutečně to není nic výjimečného, rovněž repase. Pokud si koupíte turbo jako nové na auto, které je na trhu už nějaký ten pátek, s velkou pravděpodobností už má obal turba něco najeto a vyměněn byl pouze vnitřek. Což je také důvod, proč spousta automobilek při koupi nového turbodmychadla požaduje to staré nazpět, jinak se cena zvedá. Jak poznat, jestli máte nové turbo nebo repas? Někdy podle štítku, který je přinýtovaný právě na obalu. Pokud se jedná o repasovaný kus, bývá štítek nový připevněný na tom starém, takže jsou viditelně dva na sobě.

Vadí něčemu, že automobilka repasovala turbo a prodala vám ho jako nové? Popravdě ne, ba dokonce je to lepší. Svody už jsou vyhřáté, stejně tak těleso obalu. Nebude tedy docházet ke změnám v materiálu nebo drobnému kroucení vlivem vyhřátí kovu.

Repas externí firmou

Na trhu je spousta firem, které se zabývají repasemi turbodmychadel. Na úvod – kdybyste porovnali vyvážení turba, které vám dodá jako nové automobilka a turba repasovaného, pravděpodobně bude lépe vyvážený repas. Jak je to možné? Automobilka si nechává systémy přeplňování obvykle dodávat externí firmou, která je dělá ve velkých sériích. Není tam moc prostor na nějaké hraní si s vyvážením středu, stačí, když se vejdou do tolerance automobilky. Šikovný řemeslník s praxí a odpovídající technikou umí vyvážit střed o řád lépe, pokud si s tím dá tu práci.

Cena repasu turba

Nelze stanovit nějakou paušální částku, za kterou se dá turbo repasovat, ale obvykle to pořídíte za méně než polovinu ceny turba nového. Ano, automobilky mají na turbodmychadlech velmi solidní marži. Pokud chcete ušetřit, tak repas turba doma bohužel není možný – vyžaduje specializované přístroje na vyvážení středu.

Pozor na částečnou repasi

Pakliže svěříte rozbité turbo firmě k repasi, ptejte se, co vše se bude měnit. Pakliže jenom obě kola, tedy turbínové i dmychadlové, je to špatně. Vždy se musí měnit, nebo alespoň zkontrolovat i středová osa. Kompletní repase vypadá tak, že se střed vymění celý a původní zůstane akorát obal.

Zdroj info: turba.cz.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články