Reálná spotřeba elektromobilu Volvo XC40 Recharge

20. 9. 2022 2 min. čtení Tipy a rady

U elektrických aut je velmi důležitá spotřeba. Určuje totiž dojezd, který je limitován kapacitou baterie. Podívali jsme se na to, jak je na tom Volvo XC40 Recharge, které jsme nedávno testovali.

Volvo XC40 Recharge - spotřeba

Články na téma Volvo XC40 Recharge:

  1. Volvo XC40 Recharge – první dojmy
  2. Test: Volvo XC40 Recharge – švédský přístup
  3. Volvo XC40 Recharge - spotřeba - právě čtete
  4. Praha-Ostrava elektromobilem

Volvo XC40 specifikace

Abychom věděli, s čím máme tu čest, bylo by dobré si auto nejdříve trochu přiblížit. Pohání ho jeden elektromotor na přední nápravě, který má výkon 231 koní a krouticí moment 330 Nm. Zrychlení z nuly na sto se díky tomu odehraje během 7,4 sekund. Akumulátor má kapacitu 69 kWh, přičemž využitelná je 67 kWh.

Teď tedy k té spotřebě! Volvo XC40 Recharge nemá nastavitelnou rekuperaci. Zvládá obnovovat energii jenom při brzdění, případně při řízení pomocí jednoho pedálu. Ale jakmile při běžné jízdě sundáte nohu z plynu, nestane se nic, auto pojede dál jakoby na neutrál, což osobně kvituji. Nemám rád, když mi něco neustále bere hybnost a raději si plachtím, což je z hlediska spotřeby i nejefektivnější.

Volvo XC40 Recharge spotřeba

Na běžných silnicích se dá jezdit s přehledem kolem 18 kWh na sto. Záleží samozřejmě na tom, jaké zvolíte tempo, nicméně při snaze o trochu plynulosti můžete jezdit i docela dost svižně a stále se vejdete do 20 kWh/100 km. Horší je to samozřejmě na silnicích prvních tříd, kde se příliš nezpomaluje a jede se ustálenou rychlostí. Tam je apetit motoru mezi 20 a 22 kWh na sto kilometrů. Ještě horší je to na dálnici, kde není problém se dostat na hodnoty kolem 30 kWh. Holt vysoké otáčky elektromotoru přinášejí i jeho horší efektivitu. Naopak skvěle si auto vedlo ve městě, kde jsem se dokonce zvládl pohybovat i se spotřebou okolo 16 kWh/100 km.

Ano, jsou i úspornější elektroauta, na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že XC40 Recharge má vyšší stavbu. Není to nízká „šipka“ jako třeba Tesla Model 3, ale SUV, do kterého se pohodlně nastupuje a nabízí uvnitř dost prostoru, a to i na zadní řadě sedadel. Na takový vůz je spotřeba skvělá a v tomto ohledu nemáme automobilce co vyčítat. Dojezd se reálně pohybuje kolem 350-400 kilometrů, což je pro většinu cest absolutně bez problémů použitelné.

Zdroj info: redaktor, Volvo.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články