Že radary slouží primárně k financování obecních rozpočtů, je známý fakt. Na nové dálnici D4 už to ale zavání skutečně šikanou řidičů.
Dálnice D4 bude sloužit jako zdroj financí pro Písek
Články na téma měření rychlosti motoristy:
- Jak funguje úsekové měření rychlosti
- Měření rychlosti v ČR
- Měření rychlosti v obci je extrémně výdělečné
- Jak poznat, která kamera měří?
- Dálnice D4: Radar na měření rychlosti každých 6 kilometrů - právě čtete
Dálnice D4
Projekt stavby dálnice D4 byl v lecčem unikátní. Jedna z vlastností nové dálnice spojující Příbram s Pískem byla ale veřejnosti dlouho tajena. Bude totiž doslova posetý radary s čímž už především v Písku počítají a ve velkém se na to chystají. Předběžné odhady radnice hovoří o desítkách tisíc přestupků ročně.
Ve svém zpravodaji o tom město informuje skoro jako by mu to bylo na obtíž. Spojeno to bude totiž s náklady v celkové výši 6,6 milionů korun a dvěma novými úředníky, kteří budou přestupky zpracovávat. Dále bude třeba nový software pro zpracování přestupků. Písek navíc tyto náklady hradí z vlastní pokladny.
- Přečtěte si také: Měření rychlosti může pro obec znamenat miliony navíc
Není těch radarů málo?
Na měření rychlosti samozřejmě není nic špatného, je ale otázkou, proč za vlády ANO byla podepsána smlouva na realizaci dálnice dlouhé 48 kilometrů s tím, že na ní bude osm měřených úseků. Jak potvrzují i slova současného ministra dopravy Kupky, je to skutečně hodně a mělo by dojít ke snížení počtu úseků, na kterých bude měření probíhat. Je otázka, na kolik se to stane realitou. Minimálně město Písek se patrně velmi stabilního příjmu nebude chtít jen tak vzdát, když teď musí investovat.
Plošné měření rychlosti
D4 mezi Příbramí a Pískem nám vlastně ukáže, jak bude vypadat plošné měření rychlosti, kterého se beztak jednou stejně dočkáme. Osm úsekových měření na 48 kilometrech znamená, že rychlost si musí řidiči hlídat skutečně bez ustání.
Zkušenosti z měst, kde měření probíhá, tvrdí, že se snížil počet dopravních nehod, kde byla hlavním viníkem vysoká rychlost. Na druhou stranu je také nutné dodat, že dálniční provoz je něco trochu jiného. Tam je nebezpečné především náhlé zpomalování, které může vést k velmi vážným dopravním nehodám. Je ale pravda, že úsekové měření je o něco „tolerantnější“, než měření rychlosti okamžité. Počítá se totiž průměrná rychlost v konkrétním úseku, nikoliv konkrétní rychlost v konkrétním bodě.
Celé to můžeme uzavřít slovy hejtmana Jihočeského kraje Martina Kuby, který pro iDNES uvedl:
„Pokládám to za absurdní. Místo toho, abychom se bavili o rychlosti 150 km/h, která je na dálnici úplně snesitelná, budeme na osmi radarech hlídat stotřicítku.“
Zdroj médií: Depositphotos.
Diskuze (7)
1. páchání dopravnívch přestuplů NENÍ SOCIÁLNÍ POŘEBA
2. pokud něco poruším a přijde sankce tak je to v pořádku, nebo ne?
3. úsekové měření je docela benevolentní oproti okamžitému - příklad?
pojedu celkem 8 km těmito ryclostmi:
3 km 145 (tachometrových 150)
1 km 90 (dojel jsem kamion)
0,5 km 80 (než ho předjedu - vleče se)
1 km 145 (tachometrových 150)
2,5 km 150 (chci to jakože dohnat)
a průměr? (musí být vážený podle času)
129,9 km
resumé? 6,5 km z 8 jsem jel RYCHLEJI NEŽ JE POVOLENO a stejně se vejdu do limitu.
Tak nad čím se tadky pláče?