PRÁCE 🧰

PWR HEAT tlačítko

12. 4. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy

Některé vozy mají praktické funkce, které se snaží něco dělat automaticky, tedy bez zásahu řidiče. Konzervativnější automobilky to však klidně nechají na řidiči, což je i případ Toyoty.

PWR Heat tlačítko

Vyšší volnoběh

Obecně mám rád, když auto dělá samo od sebe jenom takové ty základní úkony a zbytek nechává na řidiči. Stačí mi, když se o řazení postará automat, ale jinak chci mít co největší kontrolu nad jízdou i dalšími funkcemi. Proto je mi sympatický přístup Toyoty, u které jsem v modelu Land Cruiser registroval tlačítko zvyšující volnoběh. Velmi jednoduchá funkce, která řeší pomalé ohřívání dieselového motoru. V zimě velmi užitečná funkce, pokud nechcete prvních deset minut v autě mrznout a následně zastavovat, abyste odložili bundu, protože se interiér vytopil. Jeden spínač to vyřeší a ohřátí motoru urychlí, zkrátka nastartujete a než oškrábete okna a sundáte šálu s bundou, dost pravděpodobně uvnitř začne být příjemně.

PWR HEAT

Při testu Toyoty Hilux jsem se opět potkal se zajímavým tlačítkem. Byl na něm nápis PWR HEAT, přičemž druhé slovo naznačovalo, o co jde. Zkusmo jsem jej stiskl a o okamžik později se zvedl volnoběh, vytápění začalo prakticky okamžitě.

Jelikož znám podobnou funkci ze škodovek, kde ale člověk musí vědět, jak ji aktivovat, rozhodl jsem se podrobněji tajemství PWR HEAT prozkoumat. Manuál se tomuto věnuje, stejně jako Idle Up tlačítku, což je to pro zvýšení volnoběhu.

PWR HEAT slouží podle Toyoty k tomu, aby se rychleji ohřála chladící kapalina a také aby se rychleji udělalo teplo v kabině. Je to funkce, kterou lze zapnout před zimou a na jaře vypnout, musíte ale počítat s tím, že po nastartování volnoběh bude někde zhruba na 1300–1400 otáčkách za minutu.

PWR Heat

Teď k tomu, jak to vlastně funguje, o čemž se bohužel Toyota moc nerozepisuje. PWR HEAT měly už starší Previe či jiné modely a obecně jsou dva způsoby, jak to krom zvednutí volnoběžných otáček pomůže vytopit interiér. Prvním je naftový bufík, který spaluje palivo a generuje teplo, plus k tomu ohřívá chladící kapalinu. Jde to realizovat i jednodušeji, a to pomocí speciální třecí spojky. Není vlastně až tak podstatné, jak to funguje, důležité je, že někdo na to myslel a vůz vybavil tlačítkem, které systém spouští.

Celé je to vlastně poměrně jednoduché, nicméně účinné. Toyota má jednu trochu specifickou zákaznickou skupinu, která zejména jejich offroady na rámech používá v lecjakých podmínkách. Ti ocení, když si mohou manuálně zapnout užitečnou funkci, která prospěje jak motoru, tak i posádce. Je to daleko větší vychytávka než displej pro spolujezdce, logo promítané na vozovku nebo ambientní osvětlení interiéru, tedy naprosto zbytné věci, za které si automobilky účtují příplatky.

Zdroj info: Toyota, toyota-club.net.
Zdroj médií: Jakub Mokříš, Toyota.

Podobné články