První jízda: Dacia Jogger

14. 3. 2022 5 min. čtení Aktuality

Dlouho očekávané rodinné auto s plnohodnotnými sedmi místy je konečně tady. Na českém trhu bude k dispozici čistá benzínová verze i ta s LPG. A horká novinka... příští rok přijde i hybrid s automatem!

Nová Dacia Jogger

Rodinný a víceúčelový model si bere to nejlepší z každé kategorie - délku karoserie kombi, prostornost interiéru, který se přibližuje vozům MPV a samozřejmě nabídne i terénní atributy SUV. Z toho vyplývá, že se jedná takřka o jedinečný vůz na trhu, který zároveň dokáže nabídnout opravdu široké spektrum možností využití. 

Přední maska upoutá svou širokou mřížkou, která je typická pro značku Dacia. Výrazné blatníky, kola v rozích karoserie a spoiler na zadních dveřích dodávají pro změnu dynamiku. Svislá zadní světla zajišťují co největší vstup do zavazadlového prostoru a jejich tvar zvýrazňuje široké zadní blatníky a dotváří tak robustní vzhled vozu.

Jogger podporuje outdoorový styl střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení), díky čemuž se přizpůsobí jakémukoliv typu vozovky i polních cest. Model je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce automobilky a nabídne maximální kapacitu kufru až 2 094 litrů - po vyndání třetí řady a sklopení sedaček druhé řady.

Nová Dacia Jogger

Přední a zadní optika zahrnuje nový světelný podpis Dacia ve tvaru Y. Technologie LED byla využita v předních denních světlech i v potkávacích světlech. Kromě snížené spotřeby elektřiny, poskytují lepší světelnou účinnost jak ve dne, tak hlavně v noci a tím i lepší viditelnost ostatních účastníků provozu.

Od druhého stupně výbavy je Dacia Jogger vybaven modulárními podélnými střešními lištami, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. Střešní lišty se mohou využít pro jakoukoliv přepravu včetně té neočekávané. V podélné poloze ladí k designu bez negativního vlivu na aerodynamiku vozidla, v příčné poloze slouží jako nosič, který unese až 80 kg.

Vozidlo tak můžete využít nejen na rodinný výlet či dovolenou, ale i pro rozvoz dětiček do škol a školek každý den, nechybí ani základ pro ISOFIX. Vůz je nabízen ve verzi pěti nebo sedmi míst, přičemž třetí řada je plnohodnotná a i já se svými 182 centimetry mám dost prostoru kolem sebe a nad sebou. Výhoda je, že se sedadly třetí řady je absolutně jednoduchá manipulace a vyndání zvládnou i ženy, neb jedno sedadlo váží zhruba 10 kilogramů. Zákazníci si budou moci vybrat také ze tří stupňů výbavy a to Essential, Comfort a Extreme. I barevná škála karoserie je dost pestrá. Ze šesti barev si vybere opravdu každý.

Nová Dacia Jogger

Co se týká technické stránky, tak vozy budou k dispozici se dvěma motory. Oba párované vždy se šestistupňovou manuální převodovkou. Vybírat lze tedy buď motor TCe 110 a nebo benzínovým/LPG motorem TCe 100. Žhavou novinkou bude hybridní verze, která dorazí příští rok a bude spárovaná s automatem.

Lákavá pro některé uživatele bude i cenovka, neboť už v základu bude možné pětimístné auto pořídit za 373 tisíc korun, ve verzi LPG 386 tisíc korun. Co se týká sedmimístné varianty tak ta startuje na 396 tisíc korun a za úpravu s LPG zaplatíte 409 tisíc korun. Jen pozor v základní variantě není součástí výbavy klimatizace, tu je nutné si pořídit jako příplatek za 12 500 korun. A jak už jsme u Dacie zvyklí, tak nejrůznější příplatky se pohybují v řádech pouhých tisíce korun. 

Nová Dacia Jogger

Také čtěte

Krátké shrnutí první jízdy

Při prvních jízdách jsme vyzkoušeli obě motorové verze a musíme konstatovat, že jízda je to parádní. Výkon autu nechybí, ačkoli přepnutí se z čistého benzínu do LPG je maličko znát na ztrátě chuti pracovat. Na druhou stranu v této nelehké době a zdražení paliv, se to jeví jako výborná a přímo rozumná volba s přihlédnutím k tomu, jakou má auto super cenovku. Do nádrže na plyn se vejde 40 litrů a ta palivová pojme 50 litrů. Při cenách LPG můžete za provoz vozu celkem solidně ušetřit.

Krátká jízda Středočeským krajem nás přesvědčila, že bychom s vozem klidně vyrazili i do Chorvatska. Na první pohled se to nezdá, ale Jogger poskytuje opravdu enormní místo a variabilita zadního prostoru nabízí nevídané možnost, jak s prostorem pracovat. Ostatně snadno z rodinného auta uděláte pracanta na převoz materiálu. Teď už nebudete potřebovat dvě nebo tři auta na různé vyžití, protože postačí jen toto jediné.

My se v redakci už moc těšíme, až budeme moci Joggera otestovat v plnohodnotném testu!

Zdroj info: Dacia, názory autora.
Zdroj médií: Michaela Rubešová.

Fotogalerie (7 fotek)

Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články