PRÁCE 🧰

Prohlédli jsme si nové DS 3 a projeli elektrickou verzi

8. 4. 2023 4 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Nové DS 3 přiváží do kategorie kompaktních městských SUV kapku pověstné francouzské avantgardy a luxusu. Pod kapotou můžete mít benzinový, naftový i čistě elektrický pohon. Za luxus si ale v této třídě pořádně připlatíte.

DS 3

Model DS 3 je pro francouzskou značku poměrně důležitý. Nejenom že pokrývá dnes velmi oblíbený segment kompaktních SUV, ale zároveň slouží jako vstupní model do značky DS. Průměrný věk zákazníka DS v České republice je kolem padesáti let, „trojka“ má tak za úkol přilákat i mladší klientelu.

DS jak ho známe

Jde na to především prostřednictvím vzhledu, který vychází z předchůdce a je vylepšený charakteristickými rysy DS. Vpředu dominuje zvětšená maska chladiče se zakomponovaným designovným prvkem DS Wings. Tvář celému předku dodává svislé denní svícení. Ale nebojte, záminka se lvími zuby Peugeotu nehrozí. Přední světlomety mohou mimochodem být vybaveny i technologií Matrix s vykrýváním protijedoucích vozidel při zapnutých dálkových světlech.

Do vzhledu exteriéru se promítne i zvolený výbavový stupeň. Výbava Performance hraje spíše na sportovní notu a hojně využívá černých prvků, zatímco ostatní výbavy mají navozovat luxus a karoserii zdobí spíše chromovanými detaily. Úplnou novinkou jsou zapuštěné kliky dveří, které se vysouvají, když se k vozidlu přiblížíte s klíčkem.

DS 3

Interiéru tradičně dominují kosočtverce a (alespoň na pohled) luxusní materiály. Důraz na mladé zákazníky podtrhuje prémiová audiosoustava Focal s dvanácti reproduktory. Před řidičem se nachází kompaktní digitální přístrojový štít a ty nejdůležitější informace se promítají i na příplatkový head-up displej. Středu interiéru pak dominuje 10,3″ dotyková obrazovka. Ve městě určitě určitě oceníte 360° kamerový systém.

Cože? Nafta?

Není úplně standardem, aby kompaktní SUV nabízelo všechny tři možné pohony, ale pod kapotou DS 3 skutečně najdete benzinový i naftový motor, které doplňuje verze do zásuvky. Ano, vidíte správně – do městského crossoveru si skutečně můžete koupit naftu. Zážehové motory reprezentuje známá jednotka 1,2 PureTech o výkonu 96 kW (130 koní), jako vznětový motor je dostupná patnáctistovka BlueHDi o stejném výkonu. Obě spalovací jednotky se pojí výhradně s osmistupňovým automatem, který taktéž známe z ostatních modelů koncernu Stellantis.

Elektrická verze E-Tense disponuje jedním synchronním elektromotorem o výkonu 115 kW (156 koní) pohánějícím přední nápravu. Dojezd automobilka uvádí až 402 km, což je potřeba brát s rezervou. Díky integraci baterií pod sedadla a do středového tunelu ale nijak neutrpěl vnitřní prostor. Objem zavazadlového prostoru je tak pro všechny verze stejných 350 litrů.

DS 3

Krátká projížďka s elektrickou verzí

Po prezentaci plné umění a influencerů se nám naskytla možnost krátké projížďky s elektrickou variantou DS 3 E-Tense a novinku jsme tak zažili na vlastní kůži. DS se mohutně chlubí výsledku v šampionátu Formula E. Některé poznatky ze závodění se promítly i do elektrického „déeska“ – oproti sourozencům z koncernu Stellantis má tak exkluzivně novou generaci pohonu s vyšším výkonem a dojezdem. Po krátké projížďce můžeme říct, že je pohon od města plně dostačující. Zákazníci prý u aut do zásuvky vždy volí vyšší výbavu, takže E-Tense pořídíte až ve výbavě Rivoli. Při jízdě nás tak hýčkala měkká kožená sedadla, krásně měkký byl i kůží obšitý volant. Podvozek byl také příjemně komfortní a houpavý, což nám v městské džungli vůbec nevadilo.

Celé to vlastně bylo velmi sympatické, než jsme začali objevovat některé detaily. Jsou to jen první dojmy, a třeba bychom po delší zkušenosti mluvili jinak, ale DS 3 prostě nezapře to, že nevychází z „vyšší vrstvy“. Tam, kam už kůže nedostáhla, jsou ne úplně hodnotně působí plasty. Grafika obou obrazovek je nic moc, a ačkoliv je infotainment v základu velmi podobný třeba tomu v Peugeotu, tak ho právě horší obrazovka a lehce pomalejší reakce citelně sráží. Na displeji přitom ovládáte i klimatizaci. Palubní desku pak alespoň pokrývají tlačítka s rychlým přístupem k jednotlivým funkcím infotainmentu. Jsou taky dotyková, ale fungují. Tímto se ale dostáváme ke kameni úrazu…

DS 3

Tolik?

Za elektrickou verzi totiž v základu dáte 1 260 000 korun, v nejvyšší výbavě Opera dokonce 1 360 000 korun, a to už je teritorium mnohem lepších elektrických aut. Spalovací verze se také nedrží nízko, když za benzinový motor dáte v úplně nejnižší výbavě Bastille 770 000 korun. Nafta je vždy o 50 000 korun dražší. No – mladí designéři a designérky, nebo modelky a modelové se třeba po novém DS 3 poohlédnou…

Zdroj info: DS.
Zdroj médií: DS.

Podobné články