Kvalitní inzerát dělá při prodeji auta na internetu doslova divy

17. 11. 2020 12 min. čtení Tipy a rady

Jestliže jste se rozhodli prodat auto na internetu, pak máte hned několik možností, jak to udělat. Dnes se podíváme na prodej přes inzerát. Dozvíte se, jak pečlivě vyplnit inzerát a co dělat pro to, aby nezapadl do propadliště dějin.

Prodej auta na inzerci

Pokud se rozhodnete prodat stávající auto přes inzerát, rozhodně to neberte tak, že uděláte pár ledabylých fotek na telefon, napíšete tři informace o autě, včetně ceny a tralá s tím na prodejní platformu. Pokud byste to brali takto lehkovážně, je možné, že váš inzerát bude na inzertních stránkách viset i roky. 

Kde inzerovat

Ještě než své auto vezmete do parády, pak byste se měli podívat, na jaké stránky můžete svůj inzerát vložit. Většinou narazíte na weby typu Sauto, Sbazar, Hyperinzerce nebo je pak možnost vložit inzerát na svůj Faceboook profil, případně do nějaké FB skupiny k tomu určené.

Co by měl inzerát obsahovat

Jednoduše řečeno všechny důležité informace. V každém případě se vyhněte jakémukoli zatajování - škrábance, nabourané díly, bourané auto, atd. Mohli byste si jen uškodit, až by se objevil potenciální zákazník a zjistil, že jste na něj ušili boudu, jen abyste se auta zbavili. Za všechny zatajené informace o voze nesete zodpovědnost vy.

Mycí prostředky na auto (šampony, pěny, odstraňovače hmyzu)

Co se týká ceny, pak zůstávejte nohama na zemi. Příliš přemrštěná cena může být krokem vedle a auto se nikdy neprodá. Raději se porozhlédněte na inzertních platformách a zjistěte za kolik korun se průměrně prodává vaše auto a podle toho stanovte svou cenu - samozřejmě s ohledem na celkový stav vozidla a najetých kilometrů.

Co nesmí v inzerátu chybět

Základem je, aby byl text čitelný a stručný, nikdo nechce, abyste psali kilometrové texty, ve kterých se každý akorát ztratí. To platí i o titulku inzerce - nevymýšlejte si zbytečně dlouhé popisky, ale prostě stručně napište, o jaké auto se jedná. Do obsahu inzerátu následně uveďte základní informace:

  • údaj o skutečném stavu najetých kilometrů,
  • značka a typ karoserie,
  • rok výroby,
  • objem motoru a výkon,
  • typ převodovky,
  • palivo,
  • vybavení (interiér a exteriér),
  • případné nedostatky. 

Vhodné je uvést počet předchozích majitelů, ale i to zda-li se v autě kouřilo nebo ne. Důležitá je také servisní historie automobilu. Nezapomeňte ani na kontakt - tedy vaše jméno, telefonní číslo a e-mail.

Fotografie

Obecně se uvádí, že stačí 3 fotky, ale čím více jich uděláte - a budou pěkné a kvalitní - tím větší pravděpodobnost máte, že se auto dřív prodá. Na internetu nakupují z velké části především oči. Auto by se mělo fotit ze všech stran a úhlů, včetně interiéru, kufru, případně můžete vyfotit i stav kilometrů. Pokud se na autě nacházejí vady, pak buďte féroví a také je zdokumentujte.

Vybíráte nové auto? Prohlédněte si naši nabídku

Ještě než ale začnete fotit, tak auto ukliďte a umyjte. Zvýšíte si tím výrazně šance, protože nikdo se nechce dívat, natož kupovat auto, které je doslova synonymem popelnice. 

Inzerát na auto aneb inzerce aut zdarma

Jak vyzrát nad konkurencí

Ve většině případů se setkáte se stránkami, které dovolují inzerci zadarmo - tzv. vložíte tam svůj inzerát a čekáte, co se bude dít. Jenže takto postupují i další lidé, a tak by se snadno mohlo stát, že se váš inzerát ztratí v hromadě dalších a nebude pro budoucí nakupující atraktivní.

Zamyslet byste se také měli nad časovým úsekem, v jakém budete mít inzerát viditelný. Může to být od pár dní až po pár měsíců. Důležité je také inzerovat na takových platformách, kam chodí hodně lidí. Sice zde bude větší konkurence inzerátů, ale na druhou stranu ten váš uvidí více lidí, než když inzerát hodíte na stránky, které nikdo nezná.

Nabídka ojetých vozů od soukromých inzerentů

Jak být tedy krok před konkurencí a mít větší pravděpodobnost prodeje? Vše lze vyřešit celkem snadným způsobem. Stačí, když si zaplatíte za to, aby byl inzerát vidět na vyšších pozicích při vyhledávání - je zaručeno, že si inzerátu všimne více lidí, a tím se možná zkrátí i doba čekání, než si někdo vybere ke koupi právě vaše auto. 

Je hotovo, co teď?

Jakmile bude inzerát hotový se všemi náležitostmi, které zvýší jeho atraktivitu, pak už nezbývá nic jiného, než čekat. Potenciální zákazník se může ozvat kdykoli, a tak zvedejte cizí čísla a vyprázdněte si e-mailovou schránku - občas se podívejte i do spamu, kde by e-mail mohl nechtěně skončit.

Zdroj médií: redakce.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články