Chystáte se k prodeji svého auta? Pokud ano, pravděpodobně jej budete chtít prodat za co možná nejvyšší cenu. Víte ale, co konkrétně můžete udělat, aby se vám opravdu povedlo cenu vyšponovat co možná nejvýše? Máme pro vás několik tipů.
Prodej auta a maximalizace ceny
Články na téma prodej auta:
- Postup při prodeji auta
- Jak prodat auto
- Jak prodat auto co možná nejdráž? - právě čtete
První rada je asi jasná. Vzhled a fotografie vyhrávají. I proto je třeba, abyste auto před samotným prodejem co možná nejvíce vydrhli. Většinou se dokonce vyplatí přenechat tyto úkony na specialisty. Ti během několika hodin dokáží díky strojům, přípravkům a zkušenostem dostat vaše auto do takového stavu, ve kterém jste jej od koupě ještě neviděli.
Pokud se vám povedlo dostat váš vůz do vzhledově skvělé podoby, můžete se pustit do fotografování. Filtrům a dalším úpravám fotek se ale vyhněte. Přeci jen je férové, aby se skutečná podoba auta v reálu od fotek příliš neodlišovala. Klidně nechte fotky na někom mladším. Naše děti si s nimi totiž dost možná poradí lépe než my sami.
Co zkusit video?
Jestliže máte umyté auto a skvělé fotky, můžete zvážit ještě video. Zatím sice video prodejním inzerátům ještě nedominuje, to ale může být i vaše konkurenční výhoda. Pokud by se vám podařilo natočit kvalitní video, ve kterém vaše auto po všech stránkách zhodnotíte, můžete od potenciálních kupujících obdržet plusové body.
Také čtěte
I mezi firmami jasně platí, že odlišnosti vyhrávají. Díky videu, ve kterém třeba upozorníte i na chyby a neduhy vozu, se můžete právě od těch ostatních prodávajících skvěle odlišit. Budujete tímto způsobem potřebnou důvěru, která mnohým prodejcům chybí. Navíc dnes platí, že natočení solidního videa není ani příliš časově náročné a zabere vám pouze několik málo minut.
Pokud máte vymydlené auto, kvalitní fotky i video, můžete se pustit do inzerce. V českých podmínkách stále tradičně vedou klasické inzertní portály, mezi které se řadí hlavně Bazoš nebo Sbazar. Stále častěji se ale ojetá auta prodávají také na sociálních sítích, a to zejména na Facebooku.
Zkuste i Facebook
Právě Facebook je možné k prodeji auta určitě využít. Kromě Marketplacu se na této platformě nachází i celá řada speciálních skupin, které slouží k inzerci prodávaných aut. Pokud se vám podaří vytvořit lákavý inzerát, může jít o cestu, která vám k prodeji osobního auta pomůže.
Řada prodejců má v poslední době problém se stanovením správné cenovky. Řada z nich se nejprve snaží cenu vyšponovat s tím, že pokud by se zájemce nenašel, rozhodnou se ji snížit. Tato strategie se ale v praxi často nevyplácí. Inzeráty se rychle propadají dozadu a navíc, pokud se nějaké auto v inzerci nachází dlouho, kupující o něm mnohdy už ví. Pozná ho a následně jej ze svého výběru velmi často vyřadí. I proto je třeba, aby prodejní cenovka byla stanovena opravdu správně a nebyla oproti jiným autům v dané kategorii příliš odlišná.
Zdroj médií: Depositphotos.