Porsche Taycan: Oficiálně první elektromobil německé automobilky Porsche

5. 9. 2019 1 min. čtení Aktuality

První čistě elektrické Porsche bylo představeno veřejnosti. Sportovní sedan bude vážnou konkurencí pro Teslu, ale i skutečně výkonné vozy.

Porsche Taycan: Oficiálně první elektromobil německé automobilky Porsche

Má ladné linie, ze kterých je jasně patrné, o jakou značku se jedná, ale přesto je Taycan svým způsobem neotřelý vůz, který se svému majiteli jen tak neokouká. Přes zadní část se táhne linka spojených světel, což je prvek, který se opět vrací do módy. Jakási celistvost a uhlazenost není zdáním, vůz má činitel odporu (Cx) 0,22.

Porsche Taycan: Oficiálně první elektromobil německé automobilky Porsche

U Porsche jsou ale nejdůležitější jiné parametry. Výkonově budou za začátku dostupné dvě verze. Turbo a Turbo S, přičemž obě budou mít pohon obou náprav. První jmenovaná bude umět maximálně 500 kW a písmeno "S" pak přidá dalších 60 kW navrch. Jedná se ovšem o hodnoty dočasné, dostupné díky funkci Overboost, základní výkon bude 465 kW. Kde elektromobily obvykle excelují, je akcelerace. Verze Turbo to zvládne z nuly na 100 za 3,2 sekundy, Turbo S pak za neskutečné 2,8 sekundy. Taycany navíc mají dvourychlostní převodovky, takže jsou schopny jak rychlé akcelerace, tak i rozumné spotřeby při jízdě po dálnici.

Rychlost a dostupná cena - to je Porsche Taycan

Kde však slabší varianta má navrch, je dojezd. Ten činí 450 kilometrů, respektive 412 kilometrů u Turbo S. Maximální rychlost má hodnotu 260 km/h. Baterie má kapacitu 93,4 kWh a dobíjet lze výkonem až 270 kW, což je mezi elektromobily skutečně špičková hodnota. Z nuly na 80 % pak lze akumulátor takovým výkonem dobít za 22,5 minut. 

Porsche Taycan ve srovnání s Teslou je vítězem

Fotogalerie (4 fotky)

Podobné články