Testovací okruh je jedno z mála míst, možná jediné, kde je možné dosáhnout rychlosti i přes 400 km/h a udržovat ji, dokud autu nedojde palivo. Porsche ho zrekonstruovalo, aby byl ještě rychlejší a bezpečnější.
Porsche znovuotevřelo svůj testovací okruh v Nardo
Nardo opět spuštěno
Obrovský kruh je v podstatě rovinkou, protože je tak naklopený, že řidič ani zatáčet nemusí, prakticky jen udržuje vůz v přímém směru. To umožňuje nejen vyzkoušet chování za vysokých rychlostí, ale třeba také testovat asistenční systémy. 12,6 kilometru dlouhá trať o šířce 16 metrů prošla v poslední době rekonstrukcí, která byla nedávno dokončena.
Ta spočívala především v položení nového povrchu a instalaci systému bezpečnostních bariér, které si navrhlo samo Porsche. Rekonstrukce a vylepšení stálo 35 milionů eur, což je asi 895 milionů korun.
Více než 20 tratí na 700 hektarech
Nardo ale není jen jeden obrovský okruh. Pozemek velký přes 700 hektarů ukrývá i přes 20 dalších testovacích tratí, míst kde se dají zkoušet třeba systémy autonomního řízení nebo nabíječky pro elektromobily. Porsche si samozřejmě nenechává vše jen pro sebe, Nardo využívá i zhruba 90 dalších firem, které mají něco společného s výrobou automobilů.