Opravdu není dobré podceňovat pneumatiky. To může potvrdit i Porsche Carrera GT z roku 2004, které díky nim překonalo svůj dosavadní čas na německém okruhu Nürburgring. Tipnete si, o kolik se čas zkrátil?
Porsche Carrera GT zajelo lepší čas na Nürburgringu díky pneumatikám
Dvacet let staré auto? Možná to zní jako přehnaná nostalgie, ale Porsche Carrera GT z roku 2004 právě znovu ukázalo, proč si zaslouží své místo mezi legendami. Díky nejmodernějším pneumatikám a špičkové podpoře od samotného Porsche překonalo svůj původní čas na okruhu v německém Nürburgringu. Tento výkon jen potvrzuje, že s trochou inovace a pečlivé péče může i zdánlivě "veteránský" vůz zazářit ve srovnání s těmi nejmodernějšími konkurenty.
Porsche stále nepřestává pečovat o své ikonické modely a Carrera GT je toho jasným důkazem. V rámci nedávného programu vyzkoušela automobilka obout všechny vozy Carrera GT na zcela nové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, navržené výhradně pro tento model. Pneumatiky mají lepší ovladatelnost, kratší brzdnou dráhu a – jak se ukázalo – výrazně rychlejší čas na trati. Žlutá Carrera GT opatřená touto novou "obuví" se vydala na Nürburgring, aby otestovala své limity a výsledek byl ohromující.
- Přečtěte si také: Legenda jménem Porsche Cayenne první generace
Nová guma, nový rekord
Pod vedením zkušeného řidiče Jörga Bergmeistera a s podporou týmu Manthey Racing se Porsche Carrera GT vrhlo na legendární okruh Nürburgring a zaznamenalo čas 7 minut a 12 sekund. To je o celých 16 sekund rychlejší než původní čas z roku 2004, kdy vůz s původními pneumatikami vedla rally legenda Walter Röhrl. Tento nový rekord jasně ukazuje, jak dramaticky může moderní technologie v oblasti pneumatik proměnit výkon vozu. Ale to není vše – nový čas Carrery GT dokonce překonává několik moderních modelů, jako jsou Porsche 991 GT3, BMW M4 CSL nebo Lexus LFA Nürburgring Edition. Jedná se o důkaz, že dobře navržené a udržované auto může být i po dvou desetiletích konkurenceschopné na globální scéně.
Mohlo by vás zajímat: DIY závodní speciál z Ibizy: Jak jsme postavili auto za pár korun a vyrazili s ním na okruh
Klasika s moderními svaly
Tento úspěch však není jen o gumách. Porsche Carrera GT vždy byla špičkovým strojem – s atmosférickým 5,7litrovým V10 motorem a precizní manuální převodovkou přinesla nadčasový řidičský zážitek. Díky těmto moderním pneumatikám se však podařilo zase o kousek posunout její potenciál a ukázat, že dokáže držet krok i se současnými technologickými špičkami. Pro milovníky aut a fanoušky Porsche je tento výkon víc než jen rekord na papíře. Je to připomínka toho, že legendy nikdy neumírají – a že i vozy, které milujeme pro jejich minulost, mohou mít před sebou ohromující budoucnost. Pokud jste dosud pochybovali o kouzlu klasických vozů s moderními vylepšeními, Carrera GT na Nürburgringu vás rozhodně přesvědčí o opaku.
Zdroj médií: Depositphotos.