Nová Fabia se může pochlubit dojezdem přes 900 kilometrů na jednu nádrž

16. 8. 2021 1 min. čtení Aktuality Škoda

S výkony od 80 do 150 koní pokryje nová Škoda Fabia potřeby velké části zákazníků. Agregáty prošly vylepšením, jsou efektivnější a díky tomu má auto solidní dojezd.

1,0 MPI, 1,0 TSI a vrcholem bude 1,5 TSI. To jsou tři motory, které budou pohánět novinku z Mladé Boleslavi. Nejslabší a základní MPI dostane výhradně pětistupňový manuál a celý tento motor prošel změnami. Využívá Atkinsonův spalovací cyklus, při němž se sací ventily uzavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu, čímž je z válce vytlačována část nasáté směsi zpět do sacího potrubí. Tím se snižuje kompresní poměr, což pomáhá snižovat spotřebu paliva. Klikový mechanismus včetně pístů a kroužků byl vylepšen s cílem snížit ztráty třením. Chladicí okruh by v oblasti hlavy modifikován, čímž se zlepšila jeho účinnost.

Litrové TSI dostalo náhradu litinových vložek válců v podobě plazmově nanesené vrstvičky o tloušťce 0,15 milimetru. Snížilo to tření, zlepšila se spotřeba i emise. Vstřikovací tlak je až 350 barů a využívá se Millerův cyklus, který snižuje spotřebu. Turbo má variabilní geometrii lopatek, což má poskytnout především vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček.

1,5 TSI má taktéž vrstvičku nanesenou pomocí plazmy, vstřikovací tlak dosahuje stejných hodnot, jako u litrového tříválce. Navíc je ale nejobjemnější motorizace vybavena aktivním řízením válců (ATC), který umí v případě malé zátěže vypnout oba prostřední válce. Opět se tak snižuje spotřeba i emise.

Zdroj médií: Škoda
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články