Německá vláda navrhla řešení krize v automobilovém průmyslu

20. 1. 2020 2 min. čtení Aktuality

V loňském roce klesla výroba automobilů v Německu na minimum za posledních 23 let. Pro zmírnění dopadu krize na zaměstnance automobilek navrhuje spolkový ministr práce Hubertus Heil zavedení finančních náhrad.

V roce 2019 vyrobilo Německo nejméně automobilů za poslední téměř čtvrt století. Celková produkce německých automobilek poklesla na 4,66 milionu aut. Další snížení výroby se předpokládá v letošním roce, kdy by světová poptávka po autech by měla klesnout o 1,2 milionu na 78,9 milionu.

Automobilka Opel

Příčin tohoto poklesu zájmu o nové vozy může být několik. Jedním z důvodů je jistě skandál, který vyvolalo odhalení podvodů při měření emisí dieselových motorů v automobilce Volkswagen. Dále pak může mít vliv i obchodní válka mezi USA a Čínou. Nemenší vliv má také současný tlak na snižování emisí a snaha o co nejrychlejší přechod Evropy na elektrické automobily. Poslední uvedený důvod by mohl způsobit zrušení až 400 000 pracovních míst v automobilovém průmyslu do roku 2030.  Nejvíce ohrožené jsou přitom pozice v sektoru výroby motorů a převodovek. Klasický spalovací motor se skládá v průměru z 1 200 součástek, elektromotory mají pouze asi 200 součástek, jejich montáž proto vyžaduje mnohem méně práce.

Automobilka Opel

Automobilky se v tuto chvíli díky propouštění zaměstnanců snaží udržet svou konkurenceschopnost na trhu. Německé ministerstvo práce chce proto zmírnit propukající krizi zavedením finanční kompenzace konkrétním průmyslovým odvětvím - v tuto chvíli by se jednalo o automobilový průmysl.

Například firma Opel řeší propuštění části svých zaměstnanců tzv. dobrovolným programem, v rámci kterého nabídne svým zaměstnancům zkrácený úvazek nebo předčasný odchod do důchodu a odstupné. Od roku 2017 takto automobilka propustila již 6 800 svých zaměstnanců, aktuálně tímto způsobem plánuje propusit dalších 4 100 lidí.

Zdroj médií: opel

Podobné články