Hyundai Hydrogen Mobility a Hydrospider zajistí ve Švýcarsku mobilitu

27. 9. 2019 2 min. čtení

Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), společný podnik firem Hyundai Motor Company a H2 Energy, navázal partnerství s firmou Hydrospider, společným podnikem, který založily společnosti H2Energy, Alpiq a Linde. Jeho cílem pro blízkou budoucnost je podporovat budování „ekosystému“ ekologické výroby vodíku ve Švýcarsku a dalších evropských zemích.

Společnosti HHM a Hydrospider v rámci tohoto úsilí představily na speciální akci v areálu vodní elektrárny Alpiq ve švýcarském Gösgenu nový obchodní model pro čistou mobilitu s elektricky poháněnými nákladními vozidly na vodík, vyráběný ekologicky společností Hydrospider, a také specifický plán pro vybudování nezbytné infrastruktury čerpacích stanic. Hyundai na uvedené akci také poskytl podrobné informace o elektricky poháněném nákladním vozidle nové generace s palivovými články a zveřejnil video, zachycující Hyundai H2 Xcient při jízdě na silnici.

Hyundai hodlá jako dodavatel nákladních vozidel vstoupit na evropský trh ekologických těžkých nákladních vozidel, a k tomu hodlá využít nejmodernější vodíkové technologie. Společnosti Hyundai a H2 Energy již v průběhu letošního roku založily společný podnik Hyundai Hydrogen Mobility, jehož ambicí je převzít vedoucí roli při budování rychle se rozvíjejícího „ekosystému“ vodíkové mobility v celé Evropě.

HHM plánuje v rámci tohoto partnerství uvést do roku 2025 do provozu 1600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem, napájeným palivovými články. Výrobce automobilů tak vstoupí na evropský trh užitkových vozidel s modely, zaručujícími čistou mobilitu. Společný podnik poskytne tato elektrická nákladní vozidla s palivovými články ve specificky koncipovaném ekologickém „ekosystému“ členům švýcarského sdružení pro vodíkovou mobilitu, H2 Mobility Switzerland Association, a dalším dopravním a logistickým společnostem, které podporují vodíkovou mobilitu ve Švýcarsku.

Nákladní vozidlo Hyundai H2 XCIENT Fuel Cell bylo vyvinuto v souladu s evropskou legislativou. Je vybaveno novým systémem palivových článků na vodík o výkonu 190 kW, který je tvořen dvěma paralelně propojenými sadami palivových článků s výkonem po 95 kW. Vozidlo má na jednu náplň palivových nádrží dojezd více než 400 km. Sedm velkých nádrží pojme téměř 35 kg vodíku.

 

Podobné články