Divize Hyundai Motorsport dokončila první testovací jízdy na závodním okruhu s novým závodním elektromobilem Veloster N ETCR, který je prvním projektem elektricky poháněného závodního vozu značky Hyundai.
Elektromobil Hyundai Veloster N ETCR zahajuje testy
Testovací program Veloster N ETCR
Zcela nový závodní vůz během uplynulého víkendu absolvoval dvoudenní testovací program na závodním okruhu Hungaroring nedaleko Budapešti, jenž je tradiční součástí kalendáře mistrovství cestovních vozů FIA WTCR a TCR Europe. Inženýři získali v průběhu testovacího víkendu poznatky o vyváženém nastavení podvozku pro technické závodní okruhy a o možnostech, jak využívat výkon elektromotoru, uloženého uprostřed, pro maximalizaci provozních vlastností a hospodárnosti.
Hyundai Motorsport využívá bohatých zkušeností ze závodů cestovních vozů s modely i30 N TCR a Veloster N TCR. Cílem je mít příští rok, pro první ročník mistrovství ETCR, k dispozici závodní elektromobil, který bude po všech stránkách konkurenceschopný, podobně jako jeho předchůdci se spalovacím motorem.
Jak vypadá podvozek?
Veloster N ETCR, představený začátkem září na IAA ve Frankfurtu, je prvním závodním elektromobilem, vyrobeným divizí Hyundai Motorsport se sídlem v německém městě Alzenau. Jedná se také o první vůz z dílen Hyundai Motorsport, který má motor uložený uprostřed a pohon zadních kol. Rovněž podvozek se radikálně liší od všech dosavadních projektů divize Hyundai Motorsport, mimo jiné díky uložení akumulátorů pod podlahou a zavěšení zadních kol na dvojicích příčných lichoběžníkových ramen. O to důležitější jsou nyní všechny testovací jízdy.