Brzdová kapalina jako taková žádnou samostatnou kontrolku obvykle nemá. Ohledně brzd je většina závad sdružena pod jednu univerzální kontrolku.
Kontrolka brzdové kapaliny
Články na téma kontrolky v autě - kapaliny:
- Rozsvícená kontrolka chladící kapaliny
- Kontrolka oleje
- Kontrolka brzdové kapaliny - právě čtete
- Kontrolka AdBlue
Kontrolky obecně
U kontrolek se rozlišují v zásadě tři, respektive čtyři barvy.
Zelená kontrolka
Informativní, typicky světla. Jednoduše kontrolka, která dává řidiči najevo, že daný systém funguje a je v pořádku.
Modrá kontrolka
Tady je třeba občas trochu přemýšlet, ale většinou souvisí modrá kontrolka buď s tím, že něco je studené - symbol vločky znamená nebezpečí námrazy, modrá kontrolka vody značí nezahřátý motor. Pak je ještě ve všech autech obligátní kontrolka dálkových světel - taktéž modrá.
Oranžová kontrolka
Buď něco dočasného, typicky aktivace například ESP, nebo signalizace, že nastal problém, který se časem může zhoršit. Obvykle třeba kontrolka brzdového obložení, kontrolka motoru... Můžete pokračovat v jízdě, ale před tou další byste měli začít daný problém řešit a pátrat po příčině rozsvícení oranžové kontrolky.
Červená kontrolka
Došlo k nejhoršímu, okamžitě zastavte a vypněte motor. Červená kontrolka znamená, že je něco hodně špatně. Neznamená to ale automaticky konec cesty! Jen, jako třeba v případě signalizace zatažené ruční brzdy, dává najevo, že pokračování v jízdě není pro auto úplně optimální. Největším strašákem je červená kontrolka mazání, teploty vody a brzd.
Brzdová kontrolka
Tou zásadní závadou, která by vás měla trápit nejvíc, je nedostatek brzdové kapaliny. Ta může klesnout pod určitou hladinu v případě úniku. Taktéž se může stát, že v případě poruchy vedení unikne najednou (autor článku to bohužel zažil) a vůz pak nebrzdí vůbec. Jakmile se rozsvítí, okamžitě zastavte a problém řešte. Doplnění kapaliny nemusí automaticky znamenat, že je vše v pořádku. I pokud kontrolka zhasne, zkuste se nejprve opatrně rozjet na nízkou rychlost a prudce zabrzdit. Kontrolka má obvykle podobu vykřičníku v kolečku, které má ještě dva obloučky ze stran.
Významů ale může mít tato kontrolka více, většinou jsou poznamenány v manuálu k autu. Jednak to může být kriticky opotřebené brzdové obložení, jinak třeba i porucha adaptivního tempomatu.