Ojeté vozy s automatickou převodovkou DSG nemusejí nutně představovat past. Stačí si ohlídat pár věcí a provést řádnou zkušební jízdu, která by měla většinu závad odhalit.
VIDEO: Jak vybrat ojetý vůz s automatickou převodovkou DSG
Články na téma automatické převodovky DSG:
- Co je DSG převodovka
- 7stupňové DSG převodovky
- Vybíráme ojetinu s DSG převodovkou - právě čtete
- Převodovka DSG vs CVT
- DSG převodovka nebo manuální převodovka, kterou vybrat?
- Převodovka DSG vs. hydroměnič
- Sekvenční převodovka je podobná manuální
- DSG převodovky jsou s námi už přes 20 let
- Hydroměnič – vrací se k němu Volkswagen?
Jak vybrat tu správnou ojetinu s DSG převodovkou?
Asi nelze úplně přesně specifikovat, jaké dvouspojky hledat a jakým se vyhnout. Potenciálně snad lze varovat jen před DQ 200, která má suché spojky a jejich životnost je tedy teoreticky nižší, než u převodovek, které mají spojky v olejové lázni (a tudíž chlazené). Pravidlem nicméně je, že u převodovky je potřeba se zajímat především o servis – jestli majitel už na automatu něco opravoval a jestli měnil olej.
Zkušební jízda
K samotné jízdě – měla by začínat se studeným autem. Pokud je vidět, že s ním někdo před chvílí jezdil a motor není studený, zbystřete. Zejména v zimních měsících to může naznačovat, že prodávající se snaží zamaskovat závadu, která se projevuje jenom za studena.
Také čtěte
Délka samotné testovací jízdy by měla být dostatečná na to, aby se převodovka dostatečně zahřála. A pozor, při správné funkci DSG převodovky ojetina nedělá nic nestandardního za studena, ačkoliv někteří prodávající se vám budou snažit samozřejmě namluvit opak. Na hlášky typu „to je normální, to tyhle převodovky za studena dělají“, doporučujeme reagovat nákupem u jiného prodávajícího. Berte zároveň v potaz, že zahřátí automatu trvá déle, než zahřátí agregátu.
Na co se při zkušební jízdě zaměřit?
- Zvuk – jakékoliv nežádoucí hluky, rachocení, praskání nebo cokoliv jiného, je špatně. Až pojedete kolem budov nebo protihlukových bariér, stáhněte okénko a zaposlouchejte se do toho, co se k vám od této akustické překážky odrazí.
- Řazení – plynulé, rychlé, bez cukání, bez zvyšování otáček, bez vibrací, bez přerušení tahu.
Auto na zvedáku
Je dobré se také podívat pod auto, respektive nechat si ho zvednout. Odmontujte kryt pod motorem a převodovkou a hledejte úniky oleje. Podívejte se i na samotný kryt, který může docela dost maziva zadržovat sám o sobě. Tělo převodovky by samozřejmě mělo být relativně čisté. Bude asi zaprášené a trochu špinavé, ale nemělo by být od oleje. Pozor, velmi nápadná ojetina s DSG převodovkou je taková, která má ze spodní strany převodovku (i motor) nápadně čistou. V takovém případě se lze domnívat, že s někdo snaží něco zamaskovat, proto buďte o to pozornější.
Naprosto ideální stav nastává v okamžiku, kdy prodávající umožní prohlídku nezávislým servisem, který napojí auto na diagnostiku. I ta může odhalit závadu na DSG převodovce, ale zároveň platí, že závady mechanického charakteru, případně závady počínající, jí mohou zůstat zatajeny.
Odborník radí, jak vybrat ojetinu s DSG převodovkou
Zdroj médií: Depositphotos.