PRÁCE 🧰

Jak hodnotí v zahraničí novou Toyotu Prius

22. 2. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Toyota

Na českém trhu zatím nejnovější generace Toyoty Prius není, nicméně za oceánem už ji novináři mohli otestovat. Jaké jsou jejich názory a co na novinku říkají?

Jak hodnotí v zahraničí novou Toyotu Prius

Články na téma elektromobily od známých automobilek:

  1. Elektromobily Tesla
  2. Elektromobily Škoda
  3. Elektromobily Nissan
  4. Toyota Prius – jak se bude prodávat?
  5. Toyota Prius bude mít extrémně dobrou aerodynamiku
  6. Jak hodnotí v zahraničí novou Toyotu Prius - právě čtete

Reakce se zatím týkají jenom čistě hybridních verzí, kterých se bohužel na českém trhu nedočkáme. Do Evropy zavítá jenom plug-in hybridní, tedy nejdražší varianta. Ještě jedno upozornění – není vyloučeno, že modely pro Evropu se budou v detailech lišit.

Toyota Prius – interiér

U interiéru někteří novináři poznamenávají, že je sice atraktivní a ve srovnání s některými konkurenty konzervativní, nicméně naprostou většinu materiálů tvoří tvrdé, lacině působící plasty.

Stran infotainmentu panuje víceméně spokojenost. Ať už se jednalo o variantu s větším nebo menším displejem, jsou reakce svižné, menu nejsou složitě poskládaná a jediná výhrada směřuje ke kolečku ovládání hlasitosti, které je na pravé straně, tedy na té dál od řidiče. Zde se spíše jedná podle našeho názoru o nepochopení ergonomie, protože řidič má tlačítka na regulaci hlasitosti na volantu, „točítko“ je tedy určeno primárně pro spolujezdce.

Přední sedadla jsou hodnocena vesměs kladně za to, jaký poskytují komfort a podporu zad. Ve druhé řadě padají někdy stížnosti na krátký sedák a menší porci prostoru nad hlavou, což ale nikdy nebyla u Toyoty Prius silná stránka.

Toyota Prius – jízda

Zkušenosti s jízdními vlastnostmi je třeba vnímat pohledem řidiče klasické hybridní verze, která u nás ke koupi nebude. Řízení je hodnoceno jako přesné, avšak absolutně bez zpětné vazby (ostatně to také od priusu nikdo nečeká).

Ohledně jízdních asistentů jsme nezaznamenali žádné stížnosti, naopak, jsou neinvazivní a fungují spolehlivě. Platí to ovšem pro jízdy na silnicích převážně v USA, kde je v tomto směru trochu jiná situace, než třeba u nás.

Co je autu vyčítáno, je při prudké akceleraci hlučnější motor, což má trochu kazit komfort jízdy. Na nerovnostech podvozek funguje příkladně, nicméně opět – české dvojky a trojky budou možná v tomto směru představovat daleko větší výzvu. Navíc vzadu bude těžká a velká baterie.

Zdroj info: caranddriver, cars.usnews, carwow, motortrend.
Zdroj médií: Toyota.

Podobné články