Facelift u Škody Kodiaq - jaké jsou změny?

20. 9. 2021 2 min. čtení Tipy a rady Škoda

Facelift znamená v automobilovém světě omlazení nebo mezigenerační zdokonalení a je spojen především s drobnějšími změnami designu a dílčími vylepšeními interiéru. Někdy se také promění nabídka motorizací.

Co je facelift?

U velké spousty (troufám si tvrdit většiny) automobilek má životní cyklus automobilu několik fází. Prvně přijde na trh buď naprostá novinka, nebo jen auto jako nová generace. Po nějakém čase, typicky po několika letech, přijde něco, čemu se říká "omlazení", tedy facelift. Ten si následně pár let odkroutí, následuje nová generace a celý cyklus se opakuje. Je tady blízká analogie s původním významem slova facelift. To totiž označuje vytažení pleti, tedy odstranění vrásek pomocí chirurgického zákroku. Jedná se také v podstatě o jakési omlazení.

Facelift Škody Kodiaq

A právě faceliftem si prošla Škoda Kodiaq. Co přinesl? Tak asi nejvíc práce měli škodováci s předkem. Maska je více vzpřímená, což jen umocňuje dojem z dlouhé kapoty. Přepracovaná byla také aerodynamika a přibyly průduchy v nárazníku, které usměrňují proudění ke kolům. Změnou prošla i světla, která jsou užší. Vzadu je parádní spoiler, přibyly finlety pro zlepšené obtékání vzduchu.

Škoda Kodiaq interiér

Uvnitř je to opravdu spíš o detailech - kontrastní prošívání palubní desky, dekorační lišty a ambientní osvětlení nově svítí i na nohy řidiče, tedy prostor pedálů. Nově jsou ve výbavě volitelná i ergonomická sedadla, samozřejmě elektronicky nastavitelná. Navrch jsou ventilovaná a mají i masážní funkci. Design volantu je rovněž nový - dvouramenný. V kabině jsou USB-C konektory a nově je jeden i u zpětného zrcátka.

Motorově si největší změnou prošla nejvýkonnější varianta, tedy RS. Tam byl nahrazen diesel benzínovým agregátem, který poskytuje výkon 245 koní. Přineslo to i snížení hmotnosti a to o celých 60 kilogramů, což už je znát. Kodiaq je ve faceliftované variantě dostupný od letošního července ve výbavách Ambition, Style, L&K, Sportline a RS. Scout končí pro nízký zájem zákazníků.

Zdroj médií: Škoda.
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články