O konci výroby automobilu Škoda Kodiaq RS s motorem 2.0 BiTDI se mluví již od začátku letošního roku. Nyní je již minulostí.
Výroba vrcholné verze automobilu Škoda Kodiaq po dvou letech končí
Na začátku roku koncern Volkswagen oznámil, že s výrobou motoru 2.0 BiTDI skončí ve 25. týdnu, což mělo být v červnu. Kodiaq RS se však měl prodávat až do letošního podzimu. V posledních týdnech zájem o sportovní SUV značně rostl, proto ho už nyní v konfigurátorech nenaleznete.
Tento motor byl ze zákaznického hlediska jeden z preferovaných. Evropská unie a její emisní limity však není tak úplně stejného názoru. Ať už je to kvůli spotřebě resp. emisím CO2 nebo exhalacím skutečných škodlivin. A 2,0 BiTDI je další obětí těchto limitů.
Co však bude dál? Automobilka se dušovala, že Kodiaq RS jako takový neskončí, nyní to však ale vypadá jinak. Podle aktuálních informací by se tato varianta mohla, v rámci faceliftu, vrátit s jiným motorem. Nejvíce se v souvislosti s faceliftem mluvilo o plug-in hybridní variantě. Prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey však nedávno oznámil, že Kodiaq se kombinace benzinového a elektrického motoru „v dohledné době nedočká“. Automobilka totiž nevěří, že by pro tuto variantu existovali zákazníci.
Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že Kodiaq RS bude muset mířit zcela jiným směrem. K benzinu však také ne, jelikož dvoulitrové TSI by vytvořilo ještě víc emisí CO2. Podle všeho automobilka přesedlá na nový motor 2,0 TDI Evo, který má již Octavia RS TDI a který disponuje výkonem 200 koní. To však ale není dostačující výkon, oproti stávajícím 237 koním u 2.0BiTDI. Koncern VW se však k dieselovým motorům staví zády, sporné je tedy další ladění. RS tak může na blíže neurčenou dobu zcela vypadnout z nabídky, po kterou budou k dispozici pouze nepřímí nástupci v podobě slabší benzinové či dieselové motorizace.