Facelift u Škoda Superb - co se změnilo?

15. 10. 2021 2 min. čtení Tipy a rady

Poslední generace Škody Superb, tedy ta třetí, už je s námi pár let. Facelift přišel v roce 2019 a přinesl řadu změn.

Facelift u Škoda Superb

Vizuální změny

Karoserie se prakticky nezměnila, ale bezpečně pofaceliftové auto poznáte podle nápisu Škoda, který je na víku zavazadlového prostoru namísto znaku s okřídleným šípem. Přední světla jsou o něco málo užší a v nabídce jsou i ve full-LED varianta s Matrix technologií, která mimochodem funguje bezvadně. Parádu udělají i dynamické blinkry.

Technické změny

To hlavní se odehrálo pod kapotou - nabídka motorů prošla docela slušnou proměnou a poprvé tak přišel na trh Superb s plug-in hybridním pohonem. Auto také dostalo prediktivní tempomat, takže řidič může ve finále jen točit volantem a rychlost si sám upravuje palubní počítač. V nouzi se hodí i Emergency Assist, který zvládne v případě, že řidič třeba ztratí vědomí, zajet sám ke krajnici a zastavit.

Motory

Naprostým, ale pro spoustu zákazníků dostačujícím základem, je patnáctistovka 1.5 TSI. Ta má výkon 110 kW, což je na Superba popravdě tak akorát. Spárovaná je buď se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem DSG. Další benzínovou možností je dvoulitr. Může mít buď 140 kW nebo 200 kW v případě vrcholné verze. S takovým výkonem už auto upaluje hezky, výhodou je i pohon všech kol u této varianty.

Velmi povedený je i plug-in hybrid, jehož základem je starší zážehový agregát 1.4 TSI. Výkon 115 kW není nic oslnivého, ale hodně mu pomáhá elektromotor, který sám o sobě má 85 kW. Dohromady tato dvojka zmákne 160 kW a elektrická výpomoc je hodně znát. Auto reaguje velmi hbitě na energii z baterií, navíc ujede v podmínkách reálného provozu zhruba 40 kilometrů, pak už bude potřebovat dobít, což zajistí buď rekuperační brzdění, spalovací motor nebo nabíječka. S touto motorizací jsme měli auto i na test a musíme uznat, že něco do sebe rozhodně má. Plug-in hybrid má ale jednu nevýhodu - menší kufr. Liftback tak má zavazadlový prostor o objemu 485 litrů, kombík "jen" 510 litrů.

U naftových motorů je to jednoduché - k dispozici je pouze dvoulitr 2.0 TDI Evo. Ten je docela povedený a úsporný. V testu jsme s ním jezdili se spotřebou kolem sedmi litrů, ale zvládá to i za pět. Výkon může mít 110 nebo 147 kW, spárovat ho je možné buď s automatem o sedmi nebo s manuálem o šesti stupních. 

Nejluxusnější škodovka

Pořád je to samozřejmě starý dobrý Superb, což znamená nadměrnou nabídku místa pro nohy cestujících ve druhé řadě a podvozek naladěný spíš na komfortní jízdu. Skvělé jsou i adaptivní DCC tlumiče, které zvládnout ztuhnout pro sportovní jízdu, ale i krásně změknout pro konejšivé pohupování, když člověk nikam nespěchá. 

Zdroj médií: Redakce.
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články