Historická Škoda 130 LR v nové kategorii Classic na Dakaru

24. 7. 2020 2 min. čtení Aktuality

Po těžkém zranění v roce 2018 se motocyklista Ondřej Klymčiw vrací na Dakar. Je přihlášený s historickým vozem Škoda 130 LR. Kvůli zranění už na Rallye Dakar v sedle motocyklu může zapomenout. Proto přišel na to, jak se na slavnou soutěž opět vrátit. Usnadnilo mu to zavedení nové kategorie Classic.

Po nepříjemném pádu měl Ondřej Klymčiw naštípnuté 4 obratle a s takto vážným zraněním ležel několik měsíců v nemocnici. Myšlenka, že by se Ondřej mohl znovu po třech letech objevit mezi jezdci na Rallye Dakar, se mu zrodila před dvěma týdny jako blesk z čistého nebe. Poté oslovil dakarského veterána Jiřího Moskala, který v prvních afrických ročnících nesčetněkrát soutěžil s kamionem Liaz a bývalého šéfa týmu Škoda Motorsport Jiřího Kotka. Závodění se ale vzdát nechce. Jeho navigátorem bude další dakarský motocyklista Petr Vlček.

Klymčiw dělá nyní vše, aby se mohl v lednu objevit na startu v Saúdské Arábii s historickým vozem Škoda 130 LR. „Během týdne bylo rozhodnuto, že do toho půjdeme, a přípravy se rozběhly naplno. Na konci srpna by auto mělo být připravené na testování. Bude mít vyztuženou karosérii, aby vydrželo náročné pouštní podmínky,“ řekl Klymčiw. Zatím ale nemá tento projekt finančně pokrytý a spoléhá se na crowdfundingovou kampaň na Hithitu. „Na stavbu auta by bylo potřeba vybrat asi tři čtvrtě milionu korun,“ vypráví pětatřicetiletý závodník.

Jedna strana tvrdí, že nedojedou ani do cíle první etapy. Druzí jim oponují, že mají jednoduché, spolehlivé a lehké auto, které už dokázalo mockrát překvapit. Pokud vás projekt #skodanadakaru minul, může za to nová kategorie Classic. Tato kategorie je nová a poprvé se pojede právě příští rok. Jde o samostatnou třídu, ve které budou závodit stroje se závodním rodokmen. Historická auta budou s datem výroby do konce roku 1999. Podle pořadatelů je reálná šance, že se na startu opět objeví dvoumotorový Daf Turbo-TwinPeugeot 405, legendární Porsche 959, ale ve hře je třeba i start Tatry Puma.

Nepůjde o klasický Dakar. Trať bude jen z části stejná a jednotlivé etapy budou zkrácené asi o polovinu. Stroje pojedou buď po běžných cestách, nebo po šotolině. Závodníci nepojedou taky klasicky, stylem „nejrychlejší vyhrává“, ale půjde spíš o pravidelnost. Na jednotlivých úsecích budou mít předepsaný rychlostní průměr, kterému se budou muset maximálně přiblížit.

Zdroj médií: Klymčiw Racing

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční nabídky vozů. Chcete o nich vědět?