🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Co platí pro ekonomickou třídu pneumatik

12. 4. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat pneu Základní informace k pneumatikám Rádce motoristy

Zimní období je za námi a s tím se v případě řidičů pojí i potřeba změny přezutí. Někteří mohou ještě vsadit na gumy z předchozích sezón, jiné ale čeká koupě nových letních pneumatik a řeší, na jaké je vlastně možné vsadit. Do úvahy připadají také ekonomické modely pneumatik.

Ekonomická třída pneumatik

Na dnešním trhu působí celá řada výrobců, které se výrobou pneumatik zaobírají. Řidiči mají možnost výběru z několika desítek společností, které každý rok přichází s novými modely, vymoženostmi i zákaznickými lákadly. Často se stává, že pro motoristy je při výběru nových pneumatik klíčová hlavně cena a v takovém případě vsadí na gumy z ekonomické třídy.

Výsledná cena pneumatiky na trhu je souběhem několika faktorů. Výrobci v rámci konkurenčního boje musí pravidelně vynakládat obrovské finanční prostředky do vývoje. Pro prémiové pneumatiky tedy platí, že často se jedná o výsledek nových technologií nebo postupů ve výrobě, ze kterých může řidič následně profitovat třeba nižší spotřebou paliva nebo přijatelnější hlučností.

V případě ekonomických pneumatik naopak výrobce často vsadí na osvědčený přístup z minulosti, což v praxi třeba také znamená, že aktuální dezény pneumatik z ekonomické třídy mají profily prémiových značek, které se používaly už několik let zpět. Přesto je ale třeba zdůraznit, že svou práci jistě zastanou.

Pneumatiky z ekonomické kategorie konkurují střední a prémiové třídě hlavně cenu. Cílí na řidiče, kteří nechtějí při nákupu nových letních či celoročních pneumatik nechat majlant. Mají napjatý rozpočet a jdou hlavně po ceně, za kterou budou chtít přijatelnou kvalitu.

Nejznámější značky pneumatik z ekonomické třídy

Mezi nejznámější značky pneumatik z ekonomické třídy se řadí zejména Matador, Barum, Sava, Laufenn a Leao. Ačkoliv mezi nimi je spousta rozdílů, pojí je i několik shodných charakteristik, díky kterým se i na tuzemském trhu těší velmi solidní popularitě, která zvlášť v případě některých značek každým rokem roste.

Řeč je zejména o čínské společnosti Leao Tyres, která si hlasitě říká o své místo na tuzemském trhu. Prodeje této značky každým rokem rostou, a to mimo jiné proto, že některé modely pneumatik této společnosti jsou k mání doslova za několik stovek korun.

Řada Čechů i přes boom asijských značek, jako je třeba také Laufenn od jihokorejského výrobce Hankook, nedá dopustit hlavně na tuzemskou značku ekonomických pneumatik, kterou je Barum. Za ní aktuálně stojí, třeba spolu také se značkou Matador, německá společnost Continental. O své místo na trhu si však léta hlasitě říká také slovinská značka Sava Tire, která vznikla již v roce 1921.

Letní pneumatiky ekonomické třídy

Vhodná volba pro řidiče s nízkým nájezdem

Zkušenosti ze silnic ukazují, že ekonomická třída pneumatik je ideální volbou zejména pro sváteční motoristy. Jejich roční kilometrový nájezd se pohybuje v nízkých tisících a využívají auto hlavně na krátké trasy jako třeba z domova do práce. Zároveň se primárně pohybují ve městech a třeba do výše položených lokalit se nevydávají vůbec, anebo jen výjimečně.

Řada řidičů se ekonomické třídy pneumatik obává. Nevěří, že dokáží odvést kvalitní službu a strach mají o bezpečnost na silnicích. I gumy z ekonomické třídy ale musí v případě prodejů na českém (respektive unijním) trhu splňovat celou řadu náročných právních předpisů. Před uvedením na trh musely absolvovat několik bezpečnostních testů.

Přesto oproti pneumatikám ze střední a prémiové rozdíly nemohou často nabídnout takový komfort, který se v provozu projevuje hlavně v hlučnosti a valivém odporu. Nezávisle provedené testy v minulosti ukázaly, že rozdíl mezi ekonomickými a prémiovými pneumatikami na trhu je rovněž také v brzdné dráze. Ta je v případě gum z ekonomické třídy přijatelná, u prémiových pneumatik je ale často výrazně vyšší.

Levné celoroční pneu ekonomické třídy

Zdroj info: leao-tyres.com.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články