PRÁCE 🧰

BMW oficiálně ukázalo novou řadu 1

27. 5. 2019 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Jedná se v pořadí již o třetí generaci jedničkové řady BMW. Přichází samozřejmě spousta změn a vylepšení.

BMW oficiálně ukázalo novou řadu 1

FAAR je novou platformou

Ze všeho nejdůležitější je asi přechod ze zadního náhonu na přední. Skalní fanoušci asi zapláčou, ale nedá se nic dělat. Zásadní je i nová platforma, která se nazývá FAAR a automobilka ji používá například i pro model X1.

Vizuál nové jedničkové řady se nám subjektivně líbí, ale zhodnocení necháme na čtenářích, protože "sto lidí sto názorů". Novinka je o 5 milimetrů kratší, ale BMW se dušuje, že v interiéru je naopak prostoru více a to i na zadních sedadlech. Pro nohy o 3 a pro hlavu o 2 centimetry. Ve předu se na sebe řidič se spolujezdcem nebudou tolik lepit, protože prostor pro lokty narostl o 42 milimetrů. Kouzla se děla i v zavazadlovém prostoru, který nyní nabízí o 20 litrů více místa, celkem tedy 380 litrů a při sklopených zadních opěradlech pak 1200 litrů.

BMW řady 1 v modrém laku

Základní verze bude k pohonu používat tříválec o objemu 1,5 litru, který nese označení 118i a výkon má 103 kW. Přeplňovaný dvoulitr dostanou zákazníci, kteří si objednají M135i. Tato varianta bude mít vždy pohon všech kol a diferenciál Torsen. S výkonem 225 kW a zrychlením z 0 na 100 za 4,8 sekundy rozhodně brzdou provozu nebude. A pokud nohu na plynovém pedálu zapomenete, zastaví vás omezovač až na hodnotě 250 km/h.

BMW řady 1 v čistě bílé barvě

M podvozek? Není problém

Kdo zatouží po naftě, má na výběr ze širší palety možností. 85 kW vydolujete ze tříválcového 1,5 litru s označením 116d. Dvoulitrový 118d už poskytne výkon 110 kW a stejný objem má i 120d xDrive, který už ze sebe vydá 140 kW a přináší i pohon všech kol. Sportovně založení řidiči mohou sáhnout po M podvozku, který bude o centimetr nižší a nabídne adaptivní tlumiče.

Interiér automobilu BMW řady 1

Novinky se samozřejmě odehrály i na poli asistenčních systémů. Kromě pokročilé kontroly prokluzu pomůže třeba i head-up displej, který se v jedničkové řadě objevil poprvé.

Zdroj médií: bmw.

Podobné články