Škoda Fabia
Škoda Fabia je pětidveřový model vyráběný ve verzi hatchback, combi a dříve i sedan. Výroba první generace modelu Fabia začala roku 1999, jednalo se o nástupce modelu Felicia. Mezi lety 2007-2015 byla vyráběna druhá generace modelu Fabia. Dnes lze zakoupit vozy čtvrté generace vyráběné od roku 2021 pouze ve verzi hatchback, combi by však dorazit mělo v budoucnu také. Již od první generace jsou modely Fabia využívány i v závodech Rallye.
Může se hodit zájemcům nebo majitelům vozů Škoda Fabia
Verze vozu Škoda Fabia v datech
Níže naleznete přehled jednotlivých generací vozu Škoda Fabia a roky, ve kterých se vyráběly.
Čtvrtá generace (2021-nyní)
- použitá nová platforma: modulární základ MQB ve verzi A0
- poprvé vůz delší než 4 metry
- protažení rozvoru náprav i šířky vozu
- objem kufru stoupl na 380 litrů
- rozdělené reflektory, které jsou již orientované horizontálně
- velká změna interiéru: volně stojící displej o délce 6,5 palce, možnost Apple CarPlay a Android Auto
Třetí generace (2014-2021)
- Širší oproti druhé generaci a designově více sportovní vzhled
- Sportovní varianta RS není u třetí generace dostupná
- Moderní technologie – Front Assist, Asistent sledující únavu řidiče či adaptivní tempomat
- Možnost projektorových světlometů místo xenonových
- V roce 2018 Facelift – upraven exteriér a lepší výbava i pro nejlevnější varianty
Druhá generace (2007-2015)
- Postavena na platformě první generace, a tudíž i podobné rozměry
- Větší zavazadlový prostor – o 40 L na celkem 300L ve verzi hatchback
- Nové světlomety s lepší svítivostí
- Lépe zpracovaný interiér vozu působící luxusněji
- Verze Fabia II RS byla vybavena přeplňovaným motorem 1,4 TSI s výkonem 132 Kw a automatickou převodovkou
- Stejně jako první generace obdržela 4 hvězdičky bezpečnosti Euro NCAP
První generace (1999-2007)
- Čtyři hvězdičky bezpečnosti Euro NCAP
- V roce 2004 facelift a zahájena výroba sportovního modelu Fabia RS
- Velký sortiment motorizací benzinových i vznětových motorů v rozmezí jednolitrových až dvoulitrových motorů
- Výroba i karosářské verze Sedan
Rozměry Škoda Fabia - detaily
Varianta | Combi | Hatchback |
---|---|---|
Délka | 4 262 mm | 3 997 mm |
Šířka | 1 732 mm | 1 732 mm |
Výška | 1 467 mm | 1 467 mm |
Rozvor | 2 470 mm | 2 470 mm |
Objem kufru | 530 l | 330 l |
Objem kufru (sklopené sedačky) |
1 395 l | 1 150 l |
Motory, spotřeba a hmotnost Škoda Fabia - více
Motor | 1,0 MPI 59 kW | 1,0 TSI 70 kW | 1,0 TSI 81 kW | 1,0 TSI 81 kW | 1,5 TSI 110kW |
---|---|---|---|---|---|
Palivo | benzín | benzín | benzín | benzín | benzín |
Válce/ventily | - / - | - / - | - / - | - / - | - / - |
Objem | - | - | - | - | - |
Výkon | 59 kW | 70 kW | 81 kW | 81 kW | 110 kW |
Kroutící moment | 93 Nm | 175 Nm | 202 Nm | 200 Nm | 250 Nm |
Zrychlení 0-100 | - | - | - | - | - |
Hmotnost (pohot./celková) |
- / - | - / - | - / - | - / - | - / - |
Spotřeba (komb./město/mimo) |
- / - / - | - / - / - | - / - / - | - / - / - | - / - / - |
Fotografie automobilu Škoda Fabia - zdroj Škoda
Nejnovější vozidla Škoda Fabia v nabídce
Škoda Fabia hatchback 1,4 manuál
Najeto 323 000 km, hatchback, bílá, manuální př.
Škoda Fabia sedan 1,4 manuál
Najeto 116 784 km, sedan, 4 dv., manuální př.
Škoda Fabia sedan 1.4 16v 55kW manuál
Najeto 117 652 km, sedan, 5 dv., tmavě zelená, manuální př.
Škoda Fabia kombi Škoda Fabia 2 Kombi Ambiente 66kW manuál
Najeto 308 000 km, kombi, 5 dv., bílá, manuální př.
Nejnovější články o voze Škoda Fabia
Škoda Fabia a letní pneu
Máte doma první, druhou nebo třetí generaci oblíbeného modelu Škoda Fabia a hledáte vhodné pneumatiky na letošní letní sezónu 20…
Pistáciová Fabie – proč je z ní takový fenomén?
Škoda Fabia první generace je dnes velmi dostupnou ojetinou. Existuje ale verze, která je doslova kultovní a její postavení je d…
Jaké letní pneu na vůz Škoda Fabia 1 a 2
Letní pneumatiky jsou důležitou součástí každého vozu a jejich výběr má významný vliv na bezpečnost, spotřebu paliva a komfort j…
Dekarbonizace Škoda Fabia 1.9 TDI – problém s emisemi vyřešen
V našich končinách stále velmi populární jedna-devítka neprošla přes emise na STK. Co problém vyřešilo, byla dekarbonizace vodík…