🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 € 🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 €
PRÁCE 🧰

MG

MG dnes patří čínskému koncernu SAIC a vyrábí především SUV a elektrické vozy. Když ale v roce 1924 tato značka vznikla, stala se známou díky něčemu úplně jinému. Toto je historie MG a jeho nejzajímavější modely.

MG

  • Země původu: Anglie
  • Sídlo automobilky: Birmingham, Anglie
  • Jméno zakladatele: Cecil Kimber
  • Rok založení: 2006
  • Oficiální stránky: https://mg.co.uk/

Nejnovější vozidla MG v nabídce

MG F kabriolet MGF 1.8 VVC, MG Rover 107kW manuál ojeté benzín

MG F kabriolet MGF 1.8 VVC, MG Rover 107kW manuál

68 000 Kč
MG
MG ZS MG ZS 180 2.5 V6 LPG manuál ojeté LPG

MG ZS MG ZS 180 2.5 V6 LPG manuál

129 999 Kč
MG
MG MGB kupé GT 1800 71kW manuál veterán benzín

MG MGB kupé GT 1800 71kW manuál

245 000 Kč
MG
MG MGB kupé 1800 71kW manuál veterán benzín

MG MGB kupé 1800 71kW manuál

195 000 Kč
MG

další nabídka vozidel MG

Nejnovější články o značce MG

Konkurence pro MG ZS

MG ZS vstupuje do konkurencí nabité třídy kompaktních SUV. Bojuje především cenou, štědrou výbavou a vnitřním prostorem. Jak ale…

5. 3. 2023 Tipy a rady

Historie MG

MG dnes patří čínskému koncernu a vyrábí především SUV a elektrické vozy. Když ale v roce 1924 tato značka vznikla, proslavila s…

4. 3. 2023 Tipy a rady

MG ZS jako rodinné auto

Otestovali jsme, zda je MG ZS vhodnou volbou, jako rodinné auto. Předpoklady k tomu má ostatně velmi dobré, tak se na to pojďme …

3. 3. 2023 Tipy a rady

Test: MG ZS - předsudky hoďte stranou a konkurence bude mít problém

Čínsko-britské MG ZS se snaží prorazit v nabitém segmentu levných kompaktních SUV. Trumfuje nadprůměrnou výbavou, příjemným inte…

2. 3. 2023 Testy

další články o MG

Autoservisy MG

vyhledat autoservis v okolí

Značka MG se do historie zapsala výrobou malých sportovních roadsterů. Jejich rod sahá téměř sto let zpět. Po bankrotu v roce 2005 ale MG dostalo diametrálně odlišný směr

Začátky

Už v roce 1924 založil ve Velké Británii automobilovou značku MG zaměstnanec dealera vozů Morris Williama Morrise, Cecil Kimber. William Morris ostatně vlastnil i značku se symboly MG – Morris Garages. Firma se zprvu zabývala úpravami vozidel Morris. Koneckonců tak vznikl i první prototyp MG s přezdívkou Old Number One. Postupně si ale značka vybudovala vlastní totožnost a jejím výsledkem bylo přejmenování na MG Car Company.

Meziválečné období

Oficiálně se MG stalo automobilkou v roce 1930. A jak se výrobci automobilů v meziválečných letech nejčastěji zviditelňovaly? Ano, pustili se do závodění. Přesně to udělalo i MG a neslo to ovoce. V roce 1933 se MG K3 Magnette stalo první neitalským vozem, který ve střídě do 1 100 kubických centimetrů vyhrál vyčerpávající závod Mille Miglia. Tentýž rok třeba Tazio Nuvolari s MG vytvořil na slavném Tourist Trophy rekord, který zůstal dlouhých 18 let nepokořený. Přesně tak se MG zavedlo jako výrobce malých sportovních aut. Už v roce 1929 započala tradice jména Midget, jakožto dvousedadlového sportovního roadsteru. Jeho čtyřválec OHC poskytoval skromných 20 koní. V různých generacích se Midget vyráběl až do roku 1980.

Dobré časy

Po druhé světové válce se MG dařilo. Američané měli peníze, a tak se britské roadstery ve velkém vyvážely na druhý břeh Atlantiku. V ten čas se vyráběly především vozy řady T. Ačkoliv vycházely z předválečné konstrukce, byly díky svým jízdním vlastnostem velmi oblíbené. Takové MG TD si zahrálo i ve filmu Quentina Tarantina Tenkrát v Hollywoodu, kde se v něm proháněl Roman Polanski.

V padesátých letech prošla značka transformací a stala se součástí koncernu British Motor Company (BMC). Následovala zlatá éra MG. Vše začalo jak jinak než malým sportovním roadsterem. MG MGA zásadně modernizovalo design a vylepšilo vyzkoušenou techniku. Dočkalo se dokonce i verze DOHC, která se chlubila výkonem lehce přes 100 koní. Nakonec se modelů MGA vyrobilo malinko přes 100 000 kusů.

Zkraje šedesátých let bylo MGA nahrazeno novějším modelem MGB s premiérově použitou samonosnou karoserií. MGB se představilo jako roadster, o pár let později ale přišel na trh i model GT s karoserií na hranici hatchback a kupé. Nabízen byl s řadovým čtyřválcem, ve verzi MGC se šestiválcem, ale v sedmdesátých letech se přidala i raritní verze s osmiválcem. Ve výrobě nakonec vydrželo až do roku 1980 a v současnosti je MGB zbožňováno veteránisty.

British Layland

S koncem výroby MGB a s přechodem pod koncern British Layland se z MG stala pouze jakási sportovní verze značky Austin. Přesto se i v této temné době najde zajímavý model. Není jím nic jiného než MG Metro 6R4 – bláznivý speciál rallyové skupiny B, kterému na místě zadních sedaček tloukl třílitrový atmosférický šestiválec Cosworth s původem ve Formuli 1. V rally si sice vetší úspěchy nepřipsalo, ale v rallycrossu se mu povedlo vybojovat mistrovský titul. Ve verzi Clubman se Metro, jako homologační speciál, podívalo i na běžné silnice.

Současnost

Z British Layland se stal Rover Group a na začátku devadesátých let se zákazníci opět dočkali pravého modelu MG. Pod názvem RV8 se ale skrýval starý známý model MGB s osmiválcem a upravenou karoserií. Taky se jich vyrobilo jen necelých 2 000 kusů. V roce 1995 už MG přešlo pod BMW a představilo úspěšný roadster s motorem uprostřed – MG F. Ve výrobě nakonec vydržel, s různými pomlkami a změnou jména na TF, do roku 2011. Byl to mimochodem poslední dvoumístný roadster, který značka, která se právě díky výrobě sporťáků stala legendární, vyrobila.

V MG se ještě jednou vyměnili majitelé a v novém miléniu to značka zoufale zkoušela se sportovními verzemi Roverů – hatchbackem ZR a sedanem a kombi ZS a ZT. Zapomenout nesmíme ani na pokus o superauto - MG XPower SV. Díky vpředu umístěnému osmiválci z Fordu Mustang s maximálním výkonem až 385 koní, se MG SV stalo kultem. Nepříznivé finanční výsledky ale v roce 2005 vyvrcholily bankrotem a s ním všechny sportovní modely MG definitivně skončily.

Práva na znak MG odkoupila čínská skupina Nanjing Automobile Group, která se později spojila s čínským automobilový koncernem SAIC Motor. V čínské režii započal restart MG. Prvním modelem po znovuzrození bylo v roce 2011 MG6, v roce 2014 ho následoval hatchback MG 3, který se dokonce krátce vyráběl ve Velké Británii, než se jeho výroba přesunula do Číny. Pak už ale odstartovala úspěšná ofenzíva SUV modelů, z nichž tři, v podobě MG ZS, HS a EHS, se v roce 2022 dostaly i do České republiky. Kromě toho vznikla elektrické verze SUV ZS, první elektrický kombík MG 5 nebo elektrický hatchback MG 4. Oba jsou netrpělivě očekáváni i na českém trhu.

MG se tak za necelých sto let proměnilo z britského výrobce sporťáků na čínskou automobilku zaměřující se na cenově dostupná rodinná vozidla. Příslibem do budoucna je ponechání vývojového a designového centra ve Velké Británii. S konceptem sportovního roadsteru MG Cyberster navíc hlásí návrat ke kořenům značky. Čas ukáže, jak vážně to čínští majitelé s britskou značkou myslí.

Chystáte se letos na dovolenou? Spočítejte si náklady na cestu k moři.
Spočítat Zavřít