PRÁCE 🧰

Chladící kapaliny

Vybírejte z ucelené nabídky chladících kapalin různých značek obsahujících text g10.

Filtrovat chladící kapaliny

Hledaný text

Cena

Nabídky

V naší nabídce chladících kapalin nenaleznete žádný produkt obsahujících hledaný text g10. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, parametrů, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.

Rychlé odkazy na nabídku chladících kapalin

Jak vybrat chladící kapalinu

Chladicí kapalina je směsí speciálního koncentrátu a destilované vody. Jejím hlavním úkolem je chránit motor před přehříváním.

Funkce chladících kapalin

Účelem chladící kapaliny je odvádět teplo od motoru a předcházet tak jeho přehřívání. Po nastartování vozu kapalina přebírá část tepla, které generuje motor a odtéká do chladiče, kde je ochlazena proudícím vzduchem. V zimním období je toto teplo využíváno i k vytápění kabiny. Po ochlazení kapalina opět putuje k motoru a celý proces se opakuje.

Ke chlazení je třeba využívat k tomu určené směsi, které nezmrznou ani v případě poklesu okolní teploty pod 0 °C. V případě, že byste místo chladící směsi použili například obyčejnou vodu a ta by v systému zmrzla, mohli si byste způsobit vážné problémy. Pevný led nemohl v systému proudit a chladit tak běžící motor. Navíc vzhledem k tomu, že voda při zmrznutí zvětšuje svůj objem, mohla by při nízkých teplotách roztrhat trubky zevnitř.

Vhodná chladící směs zaručuje i prevenci proti korozi kovových částí, působí jako ochrana gumových částí před zkřehnutím a popraskáním a rozpouští vodní kámen. Díky tomu můžete využíváním vhodného přípravku prodloužit životnost celého motoru.

Chladící kapalina má za cíl odvádět teplo od motoru a předcházet jeho přehřívání. Díky vhodnému složení také chrání jednotlivé části před korozí a popraskáním.

Výměna chladící kapaliny

Chladící kapalinu je třeba pravidelně kontrolovat. Minimálně před příchodem zimy byste měli ověřit, že kapalina stále má všechny potřebné vlastnosti. To zjistíte pomocí hustoměru nebo refraktometru, který vám na odhalí hustotu kapaliny. Při vyhodnocení je třeba postupovat podle manuálu použitého přístroje.

I v případě, že podle provedeného měření je chladící kapalina v normě, měli byste ji jednou za dva až tři roky kompletně vyměnit (u vybraných typů stačí i v intervalu pěti let). Po uplynutí této doby dochází k vyčerpání aditiv, která přispívají ke správnému chodu motoru. Kompletní výměnu chladicí kapaliny by měl provádět odborný technik. Pokud víte, že se blíží konec životnosti chladící kapaliny, neváhejte se objednat do specializovaného servisu.

Kdy a jak doplňovat chladící kapalinu

Chladící kapalinu je třeba čas od času doplňovat. Zejména pak při delších nebo obtížnějších cestách. Že přišel čas kapalinu doplnit zjistíte jednoduše podhledem na nádobu, ve které je kapalina uchovávána. Hladina by se měla vždy pohybovat mezi ryskami s minimální a maximální hodnotou. Pokud vidíte, že objem klesl k rysce minima nebo je dokonce nižší, je třeba opatrně odšroubovat víčko, příslušnou kapalinu dolít a víčko opět pečlivě zavřít.

Občasné doplňování chladící kapaliny je zcela v pořádku. Pokud byste ale zjistili, že kapalina najednou ubývá rychleji, jedná se s největší pravděpodobností o poškození integrity chladící soustavy. V tom případě byste měli co nejrychleji navštívit autoservis.

V akutním případě se vám na palubní desce rozsvítí kontrolka. Pak je třeba na nejbližším místě zastavit a nechat chvíli vychladnout motor. Nouzovým řešením pro dojetí do nejbližšího servisu je dolití jakékoliv chladící kapaliny. Pokud ji nemáte k dispozici, můžete dolít i obyčejnou vodu. Pak je ale nutná neprodlená výměna celého obsahu chladícího systému.

Typy chladících kapalin

Nabídka chladících kapalin je v současné době poměrně široká. Do svého auta byste měli ale lít vždy jen takovou kapalinu, která je pro něj určená. Tu správnou zjistíte buď z manuálu k vozu nebo jednoduše podle barvy kapaliny. Do vozu vždy dolijte pouze kapalinu, která má stejnou barvu jakou má ta, která už v nádobě je.

  • Chladící kapalina G10

Chladící kapalinu typu G10 poznáte podle žlutého zbarvení. Je určená především pro použití ve starších vozech, ve kterých motor neobsahuje součástky ze slitin hliníku. Tomu odpovídá její složení.

  • Chladící kapalina G11

Chladící kapalina G11modro-zelenou barvu. Je vhodná pro použití v novějším typu motorů, které jsou složeny ze slitin hliníku.

  • Chladící kapalina G12

Červená barva označuje kapalinu typu G12. Ta kromě kompatibility se slitinami hliníku pečuje i o gumové a plastové části motoru.

  • Chladící kapalina G12+

Kapalina G 12+ se od typu G12 liší nejen fialovou barvou, ale také složením. Vlastnosti má ale téměř totožné jako výše uvedený druh.

  • Chladící kapalina G13

Chladící kapalina G13 představuje nejmodernější model. Poznáte ji podle růžového nebo fialového zbarvení. Oproti předchozím druhům nabízí účinnější ochranu proti korozi kovových součástek. Z tohoto důvodu může nahradit jakýkoliv jiný druh chladící kapaliny.

Existuje několik druhů chladících kapalin, které se liší svými vlastnostmi a složením. Do svého vozu byste měli dolívat vždy jen takovou kapalinu, která je pro něj určená.

Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků

Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.

Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.