🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Zaslepení EGR ventilu - co se může stát a jak na to?

4. 8. 2020 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

EGR neboli Exhaust Gas Recirculation je ventil, který obvykle v nižších otáčkách přepouští část spalin zpět do sání. Proč? Kvůli ekologii. To, že motoru vnutíme znovu to, co už jednou spálil, snížíme v nasávaném vzduchu podíl kyslíku, což snižuje teplotu spalování. A to zase redukuje vznik nežádoucích spalin.

Zanesený EGR ventil

Články na téma EGR ventil:

  1. Zaslepení EGR ventilu - co se může stát a jak na to? - právě čtete
  2. EGR ventil - co to je a jak se vyhnout problémům
  3. Proč zlobí EGR ventil a co tam vlastně dělá?
  4. Problémy EGR ventilu
  5. Zaslepení EGR ventilu – pomůže to?

Takže EGR je sice komponentou, která pomáhá autům vyhovět ekologickým předpisům, na druhou stranu cpe motoru vlastně to, co už v něm dávno být nemá. A právě spaliny, které jsou mastné, se rády na všem zachytávají, ulpívají, vrství se a připékají. Což je něco, co v sání rozhodně nepotřebujete a trpí tím i samotný EGR ventil.

Spaliny neprojdou

Po nějakém čase tak mohou přijít problémy, které se ohlásí rozsvícením kontrolky závady motoru. To už je ale obvykle pozdě a je nutná výměna ventilu, která nebývá zrovna levná. Pokud ho tedy nechcete před zanesením chránit pravidelným čištěním, vnucuje se dobře známá a populární možnost - zaslepení. Tím se zabrání spalinám, aby se dostávaly zpět do sání.

Není to bez rizika

Jakkoliv se to může zdát jako bohulibý nápad, jsou zde i jistá rizika. Předně je to něco, co žádný výrobce neschvaluje a s takovou úpravou automaticky padá záruka. Jednak proto, že je teoreticky možné, že vůz pak nebude plnit patřičnou emisní normu (v praxi ale přes STK nejspíše projdete bez problémů, ale jsou zde i další rizika). Řídící jednotka se spalinami ve směsi vzduchu a paliva, která jde do motoru, počítá. Jenže zaslepením o jednu část té směsi přijde. Zde bude záležet na konkrétním motoru a jeho nastavení. Někde to projde bez povšimnutí, některé vozy rozsvítí po čase varovnou kontrolku závady motoru a některým jen o něco málo klesne spotřeba a zklidní se chod v nízkých otáčkách. Pro konkrétnější informace doporučujeme navštívit fanouškovská fóra, kde se toto téma často řeší.

Jak zaslepit EGR?

Zaslepení se dá realizovat hned několika způsoby. Tím nejjednodušším je prosté vložení plíšku na přírubu potrubí, které k EGR ventilu vede. Ideálně mezi dvě těsnění, ať spaliny neunikají pryč netěsnostmi. Další možností, u ventilů ovládaných pneumaticky, je zaslepení hadičky, která k ventilu vede. No a v neposlední řadě je zde možnost softwarová, kdy se vyřadí EGR tak, že se zkrátka upraví nastavení řídící jednotky. Při této příležitosti se obvykle eliminuje i chybová hláška, která hlásí závadu ventilu. 

Zdroj médií: Flickr.

Podobné články