Výběr oleje do posilovače řízení do Škoda Octavia

31. 1. 2020 2 min. čtení Tipy a rady Jak vybrat provozní kapaliny Vše o servo olejích Rádce motoristy

Posilovač řízení už mají dnes prakticky všechna auta. Nejinak je tomu u u nás velmi populární Škody Octavie. Jaký olej její posilovač potřebuje?

Výběr oleje do posilovače řízení do Škoda Octavia

Řiďte se předpisem výrobce

Co se týče hydraulických olejů do posilovačů řízení, tak je vždy dobré řídit se tím, co předepisuje výrobce. Ideální je samozřejmě originální produkt prodávaný automobilkou. Posilovače řízení se sice běžně nekazí, ale olej v nich je vždy stavěn tak, aby chránil všechny kovové komponenty i těsnění a hlavně aby měl požadované vlastnosti. Kdo si tam nalije, co tam nepatří, tomu se může posilovač poměrně rychle pokazit. A prasklou hadici serva řešit někde u krajnice opravdu nechcete, stejně jako nechcete jezdit bez posilovače. Navíc smíchání nevhodných kapalin může mít za následek nepěknou reakci, třeba napěnění.

Starší nebo nová?

Pro drtivou většinu koncernových aut jsou předepsány dva oleje do posilovače. Starší byl žlutý, označení měl G 002 000 a přestal se prodávat někdy začátkem roku 2006. Nahrazen byl novější normou G 004 000 a tento olej je zelený. Problém je pouze v tom, že starší olej byl minerální, novější je syntetický. Teď co s tím, že?

Nemíchejte je!

Na otázku míchání syntetické a minerální náplně se odpověď hledá těžko. Některé servisy to dle zdrojů na internetu dělají zcela běžně a údajně se nesetkaly s problémy. Volkswagen samotný však toto vysloveně zakazuje. Povoluje sice náhradu G 002 000 novější G 004 000, ale doporučuje rovněž proplach celého systému, aby stará minerální náplň byla zcela vytlačena novější syntetikou.

Výměnu byste měli být schopni zvládnout s jedním litrovým balením, objem kapaliny v posilovači je zhruba 900 mililitrů. Pro proplach doporučíme koupit balení dvě, počítejte s tím, že část obsahu se zmixuje se starým olejem.

Zdroj médií: Depositphotos

Podobné články