Se spotřebou je to u plug-in hybridních aut trochu složitější. Hraje tam totiž velkou roli baterie, na kterou tahle auta ujedou klidně přes 50 kilometrů.
Volvo V90 Recharge spotřeba
Články na téma Volvo V90 Recharge:
- Volvo V90 Recharge cena
- Volvo V90 Recharge rozměry
- Volvo V90 Recharge spotřeba - právě čtete
- Test: Volvo V90 T8 Recharge
- Volvo V90 Recharge má nejlepší současný infotainment. Proč?
- Volvo a ekologie
Jízda na baterku
Akumulátor Volva V90 s plug-in hybridem má kapacitu 18,8 kWh. Auto na to zvládne dojet docela daleko. Reálně 70-80 kilometrů, kdybych se hodně snažil, tak i přes těch 80 bych se jistojistě dostal. Spotřeba energie tak vychází na zhruba 22 kWh/100 kilometrů, což odpodívá většímu elektromobilu.
Jízda s vybitou trakční baterií
Jenže co pak? Pak už musí auto jet se zapnutým spalovákem. Vybitý akumulátor v takovém případě funguje z velké části jako balastní zátěž, na druhou stranu ale pořád umí ukládat energii z rekuperačního brzdění, takže nám vzniká jenom dost těžký hybrid. Benzinový agregát nicméně nemá ani za takové situace nějaký zásadní problém a k mému překvapení umí jezdit dvoutunové velké kombi s vybitou trakční baterií za 6-6,5 litrů na sto. Což je skvělá spotřeba!
Dálnice
Na dálnici se samozřejmě může apetit vylézt o něco výše, nicméně přes 7,4 litrů jsem se nedostal, ani když jsem uháněl stošedesátkou (v Německu samozřejmě). Zajímavé bývají hodnoty spotřeby, když si člověk zadá cíl cesty do navigace. V takové situaci umí řídící jednotka na trase zapínat či vypínat elektrickou podporu spalováku dle potřeby, vždy tak ale činí, aby se spálilo co nejméně paliva. Není problém ujet 150 kilometrů se spotřebou 2-3 litry na sto, což jsou samozřejmě velmi líbivé hodnoty.
Celkové zhodnocení
Spotřeba Volva V90 Recharge se samozřejmě odvíjí od toho, jak se auto používá. Kdo bude jezdit krátké trasy, může teoreticky fungovat jako s elektromobilem. Do města na nákup a zpět zvládne dojet na baterii, pokud se vůz připojí po návratu na nabíječku, bude za nedlouho připraven ujet znovu třeba 80 kilometrů. Jakmile se ale na nějaké dobíjení vykašlete, dostanete standardní, ale těžký hybrid, takže efektivita propracovaného pohonného systému logicky klesá. U plug-in hybridních aut zkrátka spotřeba závisí především na tom, jestli je majitel schopen nabíjet pokaždé, když se vrátí domů.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.