PRÁCE 🧰

V Praze se loni zprovoznily tři nové tratě pro tramvaje

17. 2. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Městská hromadná doprava je v České republice rok od roku oblíbenější. V prvé řadě se to tyká Prahy, kde tramvaje loni vyjely na tři úplně nové tratě. Víte, jaké to byly?

Praha se loni dočkala tří nových tramvajových tratí

Články na téma tramvaje:

  1. Škoda 52T bude nová pražská tramvaj
  2. Praha se loni dočkala tří nových tramvajových tratí - právě čtete
  3. V Praze se rozmáhá trolejbusová doprava

Územní celky po celé České republice sází na rozvoj městské hromadné dopravy stále víc. Experti za tím vidí hlavně dva důvody. Velká města čelí obřímu náporu aut, který už přestávají zvládat. Další příčinou je ale i ochrana životního prostředí. I proto jsou investice do rozvoje ekologičtější městské hromadné dopravy obrovské, a to také v případě Prahy.

Současní politici napříč Českou republikou citelně sází hlavně na rozvoj nových tramvajových tratí. Výjimkou není ani Praha, která na tramvajovou dopravu sází dlouhodobě. Loni tam došlo ke zprovoznění tří nových tramvajových tratí a v budoucnu by se tento počet měl i nadále rozrůstat. Řada politiků říká, že tramvaje mají v budoucnu v ideálním případě nahradit autobusovou dopravu, pokud to bude alespoň trochu možné.

Obyvatelé části Libuš se dočkali už v květnu

Jen v loňském roce se cestující po několika letech dočkali tramvajových tratí v Libuši, Slivenci i v případě Sídliště na Dědině. V dalších měsících jsou podobné investice v plánu rovněž. Velká část Pražanů nyní svůj zrak upíná ke stavbě nového tramvajového mostu mezi smíchovským Lihovarem a městskou částí Dvorce. Výstavba začala už loni během září a stavební práce na novém Dvoreckém mostu probíhají velmi rychle. K jeho dokončení má dojít v letošním roce. Jeho specifikem bude, že auta se na něj vůbec nedostanou a bude tak sloužit jen městské hromadné dopravě, cyklistům a chodcům.

Zpět ale k již otevřeným tramvajovým linkám na území hlavního města Prahy. Cestující se tramvajové tratě do Libuše o délce 1 750 metrů dočkali koncem loňského května. Tím se trať velmi významně přiblížila části Nové Dvory, kterou dlouhodobě obsluhovaly takřka výhradně autobusy. Pasažérům začaly sloužit čtyři nové zastávky. Zajíždí sem tramvajová linka s číslem 17. Cestující jistě ocení, že do centra se přímým spojem z oblasti Libuše dostanou už za 25 minut. Řada místních si ale stěžuje, že tramvaje do Libuše zajíždí jen během dne. Noční provoz tramvají v oblasti Libuše totiž zatím zaveden nebyl.

Novou tramvajovou trať v oblasti Libuše v budoucnu ocení i noví obyvatelé této městské části. Město totiž počítá s tím, že v blízké budoucnosti zde vyroste řada nových bytových domů. Developerské společnosti napříč odvětím se připravují na mimořádné investice do bytové výstavby. Přispívá k tomu i již započatá výstavba nové linky metra D. Řada expertů se proto domnívá, že ze čtvrti Libuš se v budoucnu stane velmi vyhledávaná a populární lokalita k bydlení.

Dočkali se i obyvatelé částí Slivenec, Holyně a Sídliště na Dědině

Dalším významným dnem byl 13. říjen. Tehdy se dokončení významné investice dočkali obyvatelé Slivence a Holyně. Do těchto oblastí začaly zajíždět tramvajové linky 4 a 5, a to ze zastávky Sídliště Barrandov. Nová trať je 415 metrů dlouhá a celková pražská tramvajová síť se díky tomu rozrostla už na 146,3 kilometrů. I zde se v budoucnu očekává masivnější výstavba. Mělo by jít hlavně o nové rodinné domy.

Poslední loňskou novinkou je 2,2 kilometru dlouhá tramvajová trať, jež se napojuje u obratiště Divoká Šárka a pokračuje přes Sídliště na Dědině a Ciolkovského na dvoukolejné obratiště Dědina. Řada Pražanů si tuto trať vyloženě vymodlila. Hovořilo se totiž o ní už od sedmdesátých let minulého století, kdy bylo Sídliště na Dědině postaveno. Součástí územního plánu byla tramvajová trať už od roku 1986. dlouhá léta však byla přehlížena. Zajímavostí rovněž je, že šlo o nejdelší tramvajovou trať, která loni byla Pražanům předána do užívání.

Zdroj info: praha.eu.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články