PRÁCE 🧰

Test spotřeby Toyoty Corolly Cross

22. 8. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Toyota

Jednou z předností Toyoty Corolly Cross s hybridním pohonem je spotřeba. Důkladně jsme ji otestovali cestou na Slovensko.

Toyota Corolla Cross – spotřeba

Toyotu bez hybridního pohonného ústrojí už si ani nedokážeme představit. Nyní se pátá generace vyladěného pohonu podívala i do kategorie kompaktních SUV, kde japonská značka svého zástupce prozatím neměla. Toyota Corolla Cross si půjčuje jméno od historicky velmi úspěšného modelu značky a s jeho nejnovějším provedením má ledacos společného.

Pod kapotou Toyoty Corolly Cross můžete mít slabší, atmosféricky plněnou benzinovou osmnáctistovku nebo dvoulitr. V kombinaci s jedním elektromotorem na přední nápravě získáváte systémový výkon 140 koní (103 kW) nebo 197 koní (146 kW). Silnější motor lez pak doplnit i o elektromotor na zadní nápravě, celkový výkon se však nemění. Právě silnější motor s inteligentní čtyřkolkou jsme dostali do testu i my. V této konfiguraci dává Corolla Cross zrychlení z 0 na 100 za 7,5 sekundy. Na zásadní nedostatek výkonu jsem si tedy stěžovat nemusel, ačkoliv ve vyšších rychlostech už na limity atmosférického motoru zákonitě narazíte.

Toyota Corolla Cross – spotřeba

Velkou devizou hybridního pohonu je pak možnost jízdy čistě na elektřinu při nízkém zatížení. Pokud necháte vše na autě, bude spalovací motor vypínat doslova v každé situaci. Chytrý palubní počítač mi pak ukázal, že auto v podstatě při každé delší jízdě ujelo více jak 50 procent vzdálenosti čistě na elektřinu. Z pohledu času stráveného v elektrickém módu to se to pak šplhalo až k 70 procentům. To už se na výsledném apetitu musí podepsat. Výrobce v této konfiguraci slibuje spotřebu mezi 5,1 až 5,4 litry na sto kilometrů a nutno dodat, že není daleko od pravdy. Nádrž má sice skromných 43 litrů, ale i tak se s dojezdem hravě dostanete nad 800 kilometrů.

Spotřeba po 1 500 kilometrech

S Toyotou Corollou Cross jsem opravdu, bez pár drobných, najel patnáct set kilometrů. Testoval jsem ve městě, na okreskách, na dálnici, v kopcích i na rovině. Hned na začátku naťuknu ožehavé téma – spotřebu na dálnici. Dává docela smysl, že benzinový motor bez turbodmychadla s hybridním pohonem a převodovkou e-CVT nebude na dálnici úplně doma. Pravda je, že se tam spotřeba zvyšuje, ale rozhodně jsem nezaznamenal výraznější nárůst nad sedm litrů, jak uvádí někteří kolegové. Taky asi většina z majitelů nebude užívat auto výhradně na dálnicích, ale bude se pohybovat i na okresních silnicích a ve městě. V tom případě pak spotřeba velmi rychle klesá.

Většinu kilometrů jsem najel při cestování na Slovensko. Cestu do Vysokých Tater jsem absolvoval z Pardubic přes Olomouc. Je to cesta s kombinací dálnic a okresek v docela kopcovitém terénu. Toyota Corolla Cross to zvládla se spotřebou 5,5 litru na sto kilometrů. To není vůbec špatné! Zpáteční cesta přes Brno s větším podílem dálnic pak znamenala spotřebu 5,7 litru, a to jsem se vůbec neflákal. Musím říct, že mě spotřeba na dlouhých trasách příjemně překvapila. Byl jsem totiž připravený na vyšší dálniční apetit, který se však nedostavil.

Toyota Corolla Cross – spotřeba

Když jsem pak měl auto vracet, řekl jsem si, že to zkusím bez dálnic. Z domova jsem vyrazil po silnicích první třídy až do Prahy, kde jsem se krátce napojil na Pražský okruh. Výsledkem 110 kilometrů dlouhé jízdy, kde snižování spotřeby nebylo hlavní cílem, byla hodnota 4,6 litru na sto kilometrů. Na SUV skvělá hodnota, která ukazuje přednosti hybridního systému. Není přitom ani potřeba se mu nějak zásadně přizpůsobovat. Po prvních pár kilometrech totiž rychle pochopíte, jak zacházet s plynovým pedálem, aby auto co nejvíce jelo na elektřinu a zbytečně nevytáčelo motor. To, společně s plynulou jízdou, je recept na úspěch, který vám zajistí lepší než tabulkovou spotřebu. I agresivnější jezdci pak budou mít problém přehoupnout se více přes šest litrů. Za mě má Toyota Corolla Cross za spotřebu jedničku.

Zdroj info: Autorský text, Toyota.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články