PRÁCE 🧰

Toyota C-HR poprvé v Česku

14. 9. 2023 4 min. čtení diskuze (0) Aktuality Toyota

Nová Toyota C-HR je oficiálně tady a my si ji mohli prohlédnout na první statické prezentaci v České republice. Co má společného s Priusem a proč se pro Toyotu jedná o klíčový model?

Toyota C-HR na první statické prezentaci v ČR

O první generaci Toyoty C-HR se dá říct, že to byl prodejní úspěch. Dokázala dostat vypilovaný hybridní pohon Toyoty mezi masy a celou značku pořádně zviditelnila. Totéž a ještě více se očekává od nového provedení, které chce dle slov značky zaujmout stylem, emocemi, ale i ekologií a pohonem. Na některé zákazníky přitom C-HR útočí jako Prius v crossover provedení.

Emotivní vzhled

Nová Toyota Prius se vám vybaví i při prvním pohledu na druhou generaci C-HR. Zepředu tak zaujme čelní motiv kladivouna a velké světlomety. Zboku se pak novinka téměř neliší od konceptu C-HR Prologue, na což je automobilka patřičně hrdá. Výrazné křivky a vymodelované blatníky pak dávají vyniknout důrazu na emoce a vůbec poprvé se u Toyoty objevují i zapuštěné kliky dveří. Toyota C-HR má mimo jiné sloužit jako pojízdná reklama na nový designový jazyk japonské značky, není tedy divu, že se vnější design nedrží vůbec při zemi.

Tím to ale nekončí, protože designéři zevnějšek okořenili ještě o pár zajímavých detailů. U Toyoty už je celkem zavedeným prvkem dvoubarevné provedení karoserie Bi-Tone, kdy je střecha lakována v kontrastní barvě. U modelu C-HR ale bude možné připlatit za program Bi-Tone+, který kromě střechy kontrastně zabarví i téměř celou zadní část auta. Kromě toho si vývojáři pořádně vyhráli i s venkovní světelnou uvítací sekvencí, ve které nechybí osvětlený nápis „Toyota C-HR“ mezi zadními světly.

Toyota C-HR na první statické prezentaci v ČR

Prosvětlený interiér

Celý motiv světla se prolíná i interiérem, který dostal nové ambientní osvětlení. Normálně bychom to přešli, ale v Toyotě C-HR vás prý dokáží teplé tóny barev zahřát a ty studené zase ochladit. Vyjma toho se vnitřní osvětlení využívá i k varování, pokud byste třeba náhodou chtěli otevřít dveře do cesty projíždějícího cyklisty. K tomu se novinka chlubí novým střešním oknem, které poprvé u Toyoty dokáže v létě odrážet přebytečné teplo a v zimě ho naopak udržovat. Toyota tvrdí, že to uspoří až 0,5 gramu CO2 na kilometr. Především ale díky tomu není potřeba žádná stínící roletka a dlouháni tak navrch získají tři centimetry místa nad hlavou.  

Zejména kvůli kratšímu přednímu převisu se sice délka celého auta o nějakých 25 milimetrů snížila, rozvor ale zůstal stejný, takže by i díky zmíněnému střešnímu oknu měli cestující, především na zadních sedadlech, pocítit větší vzdušnost interiéru. Toyota C-HR je ale pořád zástupcem kategorie kompaktů, takže to pro vzrostlého dospělého na zadních sedadlech stále není úplně ideální. Ocenit ale musíme skvělé vysedání. Nové C-HR je přeci jen hlavně o stylu, pro prakticky smýšlející zákazníky je tu Corolla Cross.

Toyota C-HR na první statické prezentaci v ČR

To ale z interiéru samozřejmě není všechno, Toyota totiž zapracovala na celkové architektuře a použitých materiálech, které více cílí na ekologii. Uvnitř tak nenajdete zvířecí kůži a spoustu prvků, včetně sedadel, se vyrábí z recyklovaných plastů. Toyota tvrdí, že se kvalitou blíží prémiovému segmentu a my můžeme potvrdit, že interiér na první pohled skoro evokuje Lexus. Dnes už se také interiér neobejde bez pořádných displejů, tudíž má Toyota C-HR hned dva, oba o velikosti maximálně 12,3 palce. Nechybí tedy kompletní baliček Toyota Smart Connect včetně digitálního klíče.

Více výkonu i hospodárnosti

Novinka přijíždí na trh s celkem slušnou variací pohonů – sáhnout můžete buď po klasickém hybridu páté generace ve třech provedeních, nebo lze z C-HR udělat Prius a zvolit plug-in hybridní pohon s dojezdem až 66 kilometrů čistě na elektřinu. Oproti Priusu má však C-HR znatelnou výhodu – inženýrům se podařilo vměstnat na palubu hned dvojici nabíječek, takže se výkon dobíjení zdvojnásobil na 7 kW.

Toyota C-HR na první statické prezentaci v ČR

Plug-in hybrid je s 223 koňmi nejsilnější, nejslabší je naopak hybrid s benzinovou osmnáctistovkou o výkonu 140 koní. Středem je hybridní dvoulitr s výkonem 198 koní, který můžete mít i v provedení s pohonem všech kol, jako známe třeba z Corolly Cross. Všechny motorizace se samozřejmě pojí výhradně s automatickou převodovkou e-CVT a slibují spotřebu kolem pěti litrů benzinu. Brzdou provozu by tedy C-HR být nemělo, ale na jízdní dojmy si prozatím musíme počkat.

Cena a dostupnost

Na český trh se nové C-HR dostane v celkem šesti výbavových stupních, přičemž můžete počítat s velmi dobře vybaveným základem a minimem příplatků. První zákaznické vozy se pak do tuzemska dostanou na přelomu podzimu a zimy, pouze plug-in hybridní varianta dorazí až po novém roce. Cenově se novinka pohybuje v rozmezí 859 900 korun za nejslabší pohon se základní výbavou, a 1 329 900 korun za plně vybavený plug-in hybrid. Toyota chce ale prodej modelu C-HR nastartovat pořádně ostře, a tak hned od začátku nabízí slevu 135 000 korun bez ohledu na motorizaci nebo stupeň výbavy. Tím se základní cena novinky snižuje na velmi zajímavých 699 900 korun.

Zdroj info: Toyota.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Fotogalerie (9 fotek)

Podobné články