Tesla si patentovala laserové čištění předního skla

14. 9. 2021 2 min. čtení Aktuality Tesla

Asi není motorista, který by neznal stěrače a ostřikovače předního skla. Jednoduchý princip, kdy se na sklo stříkne kapalina a následně se i s nečistotami setře gumičkou upevněnou na gumovém ramínku. Jednoduché, účinné, levné a i doma snadno opravitelné. Takže proč to neudělat složitější, že?

Abychom byli fér, tak se nikde nepíše o tom, že by se měl níže popsaný systém dostat do reálného nasazení a navíc nemusí být omezen jen na čištění předního skla od nečistot, ale zvládne to samé i s plochou solárního panelu. Takže jak to celé funguje?

Auto s laserovými děly

Podle nákresu a popisu by mělo auto mít hned několik laserových emitorů. Ty hlavní budou na přední kapotě, o něco víc vepředu, než jsou ostřikovače. Další pak mohou být zhruba někde nad předním blatníkem a na B sloupku a budou mířit na boční skla. Předpokládá se samozřejmě využití kamer, které by zvládly detekovat a lokalizovat případné nečistoty na sklech. Systém by pak namířil ono malé laserové dělo a určil sílu paprsku. Ta by byla volena jen natolik vysoká, aby přes sklo zároveň neohrozila posádku uvnitř. Pak by vyšel výstřel a nečistoty by byly doslova vypáleny.

Proč vlastně?

Když tedy pomineme fakt, že by lasery střílely v podstatě proti posádce a ta by byla asi dost často v dráze výstřelu, což jistě na klidu nepřidá, tak se musíme ptát ještě na jednu zásadní věc. Proč? Uniká nám trochu ten důvod, proč se nespokojit s klasickými stěrači a trochou ne zas tak drahé kapaliny? Možná by se opravdu tohle celé dalo lépe aplikovat spíše na čištění solárních panelů, ale u auta těžko říct, jak by to přijali zákazníci.

Zdroj médií: Tesla
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články