První elektrická Honda oficiálně: dostupnost příští rok a špičková účinnost

23. 10. 2019 2 min. čtení Aktuality

Elektrické automobily se začínají pomalu prosazovat vedle klasických vozů se spalovacími motory. Kompromisem jsou hybridy a první takový vůz představila i Honda.

První elektrická Honda oficiálně: dostupnost příští rok a špičková účinnost

Nový model Jazz přinese hybridní technologii a urychlí splnění plánu společnosti Honda, aby všechny mainstreamové vozy této značky prodávané v Evropě měly do roku 2022 elektrifikovaná hnací ústrojí.

Model Jazz nové generace bude prvním modelem v evropské nabídce společnosti Honda, který bude nést označení „e:HEV“. Toto je první použití označení „e:Technology“ automobilky, které se objeví u všech budoucích elektrifikovaných vozů této značky.

Dalším modelem řady Jazz je nová verze „Crosstar“, která je navržena více jako crossover. Nový model Crosstar, který je k dispozici se stejným hybridním pohonem a prvky, jako standardní model, má zvýšenou světlou výšku, lehce odlišný design přední masky, vodě-odolné čalounění a integrované střešní ližiny.

Zadní sedadla půjdou sklopit pro zvětšení nákladového prostoru

Zlepšení však přišlo i klasické Hondy Jazz, která obrysem kopíruje víceméně svého předchůdce. Konstrukční vylepšení však umožnila zlepšení výhledu řidiče ztenčením A sloupku na polovinu. Nestalo se tak na úkor bezpečnosti. V případě nehody bude síla přenášena více "bokem" na sloupky dveří.

Stran výkonu nejsou zatím známa konkrétní čísla, ale Honda se dušuje, že hybridní pohon bude úsporný a zároveň výkonný. Systém byl vyvinut speciálně pro model Jazz a má mít rovněž pohotové reakce.

Infotainment dostane Android Auto i Apple CarPlay

V interiéru bude samozřejmě moderní infotainment s Android Auto a Apple CarPlay. Loketní opěrka má být pěkně široká, jako je to zvykem spíše v segmentu luxusních vozů. Sedadla dostanou nové, vylepšené pružiny, které mají snížit únavu cestujících na dlouhých cestách a zlepšit komfort.

Systém pro zmírnění následků nehody (Collision Mitigation Braking System, CMBS) byl vylepšen o noční režim. Ten detekujte chodce a cyklisty, když není k dispozici pouliční osvětlení. Nově se tento systém také aktivuje, když protijedoucí vozidla přejíždějí nebo odbočují do dráhy vozu. Nový kamerový systém také umožňuje adaptivnímu tempomatu (Adaptive Cruise Control, ACC) sledovat dopravu při nízkých rychlostech v zácpách. Dále využívá systém pro udržování v jízdním pruhu (Lane Keep Assist) na městských i venkovských silnicích – a také na víceproudých dálnicích – pro zvýšení bezpečnosti ve více situacích.

Podobné články