🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Pneumatiky a ochrana ráfku

3. 5. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat pneu Typy pneumatik Rádce motoristy

Řada řidičů v poslední době stále častěji poptává letní pneumatiky se speciálním okrajem, který chrání ráfek. Nevadí jim ani vyšší cena, která je pro takové pláště často příznačná. Jak ale pneu se speciální ochranou ráfku poznat v samotné praxi? Právě na to se podívá náš článek.

Pneu s ochranou ráfku

Pláště s ochranným lemem ráfku jsou trhákem posledních měsíců. Tento speciální ochranný prvek totiž omezuje poškození, které může být způsobeno běžným odřením o chodník nebo třeba odlétávajícími úlovky na silnici. I přes svou vyšší cenu na tyto pneumatiky někteří řidiči nedají dopustit, neboť speciální ochrana zvyšuje pravděpodobnost, že řidič dorazí se svým autem do cíle včas a bez defektu.

Jak takové pneu rozpoznat?

Mnoho motoristů však neví, jak pneumatiky s okrajem chránícím ráfek vlastně poznat. V praxi je to však poměrně jednoduché, neboť takové pláště mají na svých bočnicích uvedené následující údaje, díky kterým řidič snadno zjistí, že se jedná o pneumatiky, které právě on chce.

  • RFP – Rim Fringe Protector
  • FP – Fringe Protector
  • MFS – Maximum Flange Shield
  • FR – Felgen Ripen
  • FSL – Felgenschutzleiste
  • ML – Mit Leiste

Další možností je pečlivé prohlédnutí takové pneumatiky, a to zejména samotné boční stěny. Pokud na pneumatice je viditelná mírně vystupující část, která má tendenci okraj ráfku chránit, můžete mít jistotu, že vaše pneu takovou přednost opravdu má. Zároveň platí, že tato vystupující část může být i zesílena nebo vyztužena, a to speciálním materiálem.

Zavolejte přímo do firmy

Pokud třeba jako řidič nemáte pneumatiky zrovna u sebe nebo nemáte k dispozici brýle, jsou i další možnosti, jak zjistit, jestli vaše pláště speciální ochranu ráfku mají. Taková informace je v prvé řadě snadno zjistitelná ve specifikaci pneu přímo od výrobce. Najdete ji pravděpodobně v technických specifikacích nebo podrobném popisu produktu. Ten je dohledatelný kupříkladu v přiložených propagačních materiálech v objednávce, do úvahy přichází i informace přímo na internetu, a to nejčastěji na webových stránkách výrobce či samotného prodejce.

Pokud takovou informaci ani tam nezjistíte, je vhodné se obrátit na výrobce či prodejce přímo. V tomto ohledu je tedy vhodné zavolat nebo napsat na oddělení přímo pro zákazníky, kde by vám tento dotaz měli rychle a jasně zodpovědět. Případně se nabízí možnost osobní návštěvy v některém specializovaném kamenném obchodu nebo servisu.

Co je pro speciální ochranné okraje ještě typické?

V praxi platí, že těmito ochrannými okraji výrobci opatřují zejména nízkoprofilové pneu. Důvod je poměrně jednoduchý – ráfky jsou u nich více vystaveny nárazům než v případě pneu, jež mají klasický profil. Za dodatečnou ochranu ale výrobci samozřejmě chtějí další peníze navíc. Pneumatiky s okrajem chránícím ráfek jsou většinou o 10 až 15 procent dražší. V praxi se na jejich výrobu zaměřují hlavně prémiové značky, mezi které se řadí třeba Michelin nebo Bridgestone. Řidiči by tedy měly myslet na to, že speciální ochrana ráfku na dnešním trhu ještě jasnou samozřejmostí.

Pneumatiky se speciální ochranou ráfku každopádně mají v praxi značné klady a hodí pro některé druhy aut jsou naprosto ideální. Zvlášť ve městě se totiž často stává, že pneumatik mají tendenci klouzat po obrubníku nebo jiném tvrdém povrchu, který může pneumatiky ohrožovat. I proto mají běžné gumy bez speciální ochrany ráfku často tendenci vydržet méně, což může mnohé motoristy silně limitovat.

Zároveň platí, že okraje pneumatik jsou vybaveny posílenou vrstvou pryže, které absorbují možné nárazy a nabízí příjemnější komfort při jízdě. Také dochází ke snižovaní rizika vzniku prasklin a dalších možných výběžků, které souvisí zejména s náhlými a nadměrnými nárazy mezi ráfky a pneumatikami.

Levné letní pneumatiky skladem

Zdroj info: tyreleader.co.uk.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články