🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Otestovali jsme nosič kol Peruzzo Pure Instinct. Jak to dopadlo?

25. 8. 2024 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Nosiče jízdních kol na tažné zařízení se cenově pohybují v rozmezí několika tisíců až desetitisíců. My jsme otestovali nosič kol Peruzzo Pure Instinct 3, který patří k těm nejlevnějším na trhu. Vyplatí se připlatit za zavedené značky, nebo postačí levnější základ?

Peruzzo Pure Instinct

Články na téma nosiče kol:

  1. Nosič kol na tažné zařízení - podle čeho vybrat?
  2. Nosiče kol: Druhy a který vybrat?
  3. Redakční testování levného nosiče kol Peruzzo Pure Instinct - právě čtete

Nosiče jízdních kol na tažné zařízení patří k těm nejoblíbenějším. Není se čemu divit, k tomuto druhu přepravy nepotřebujete sílu na zdvihání kol, zároveň kola na nosiči zásadně nezvedají spotřebu paliva, protože se drží v zákrytu za autem. S rodinou patřím k vášnivým cyklistům, donedávna jsme však kola vozili na střešním nosiči, protože tažné zařízení využíváme k tahání karavanu. Nyní však přišel čas vyzkoušet i nosič na kouli. A protože jsme věděli, že nosič nebude v každodenní permanenci, zvolili jsme levné řešení pro tři kola od italské firmy Perruzo s cenovkou do 8 tisíc korun.

Obsah balení a skládání

V balení nečekejte zázraky. Kromě z většiny složeného nosiče, rozložených upevňovacích ramen, imbusu a držátka registrační značky, obsahuje balení i ne příliš podrobný, ale dostačující návod v češtině. Součástí balení je i pár plastových nástavců držáků kol. Ty zprvu nepůsobí nijak bytelně, ale po správném zacvaknutí v držáku je již vše v pořádku. Počítejte však s tím, že pokud vlastníte moderní horské bajky s 29“ koly, nebo snad elektrokola, bude potřebovat další páry nástavců dokoupit. Dostupné jsou v několika českých eshopech cca za 250 korun.

Po vybalení samotného nosiče už zbývá dodělat jen pár detailů. V balení zahrnutými šroubky přiděláte žlutý držák registrační značky, případně přimontujete příslušenství v podobě držáku elektrického konektoru a lankového zámku. Pak už pouze zbývá připevnit samotná ramena pro upevnění rámů kol k hrazdě. Ramena se skládají z několika dílů, jejich systém upevnění k hrazdě je podobný jako u dražších modelů, a díky rychlému demontování je i velmi dobře funkční. Následně zbývá pouze vyklopení světel a jejich zajištění.

Peruzzo Pure Instinct

Doporučuji také stáhnout elektrické kabely k rámu, aby nevisely volně ve vzduchu. Dávejte si však pozor, aby kabely nebyly staženy moc, pak by nešlo skládat světla. Upevnění nosiče na kouli teoreticky zvládne jeden člověk. Nosič ale patří k těm těžším na trhu – rám je ocelový, což mu však na druhou stranu dává velmi dobrou pevnost. Zajištění nosiče na kouli je řešeno uzamykatelným pákovým mechanismem a jeho dotažení jsme ještě doladili imbusem.

Zkušenosti z užívání

Nosič kol na tažné zařízení Peruzzo Pure Instinct mě příjemně překvapil. Přiznám se totiž, že jsem od nosiče s třetinovou cenou oproti modelům zavedených značek nečekal zázraky. O to více mě potěšilo, že nosič na kouli auta velmi dobře sedí a pouze minimálně houpe. Upevnění kol je jednoduché, držáky rámu jde přizpůsobit rámu daného kola a samozřejmostí je gumová ochrana proti poškrábání rámu. Kolo se pak upevní ještě k plastovým ližinám pomocí ráčen.

Výhodou je i rychlé a účinné skládání nosiče. Po sklopení má rozměry cca 76x61x35 centimetrů a pohodlně se vejde do kufru většiny automobilů. Hmotnost uvádí výrobce 16,5 kilogramů. Jednoduché a účinné je také sklápění nosiče pomocí nášlapného pedálu, které umožňuje jednoduchý přístup od zavazadlového prostoru auta. Levnější původ se ukázal ve způsobu zamykání kol, který je řešený pouze pomocí lankového zámku. Dovolím si však jeden tip – některé tuzemské eshopy nabízí k nosiči dárek v podobě uzamykatelné matice. Lze je samozřejmě také dokoupit.

Peruzzo Pure Instinct

Zhodnocení a co registrační značka?

Nosič kol Peruzzo Pure Instinct v zatěžkávacím testu obstál velmi dobře. V některých detailech možná lze poznat levnější původ, nicméně si moc nedokážu představit, proč bych měl připlácet další desítky tisíc za prémiové nosiče. Zvláště když některé nedostatky lze levně vyřešit originálním příslušenstvím. Kola na nosiči jsou velmi dobře zajištěna, nosič se na kouli nijak nehoupe a celek působí robustně i při jízdě po dálnici.

Na závěr si dovolím ještě jednu radu ohledně registrační značky. Při nákupu jsme řešili, podobně jako většina uživatelů nosičů kol na tažné zařízení, jaká jsou vlastně pravidla. Tady máte dvě možnosti. Buď přesunete značku z auta na nosič, nebo pořídíte značku třetí – takovou tu s dvěma hvězdičkami uprostřed. Oba způsoby jsou z právního hlediska správně, druhá možnost je však jistotou v tuzemsku i v zahraničí. Když navíc zažádáte o značku přes portál občana, dostanete na ní 20% slevu.

Zdroj info: Autorský text, Peruzzo.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články