Oškubanej řidič

6. 12. 2021 3 min. čtení diskuze (1) Názory

Kdysi dávno, když jsem začínal s řízením, jsem se domníval, že kartička zvaná lidově “řidičák” mi přidává nějaké výsady k té spoustě povinností, které musím plnit. No byl jsem dost naivní, co vám budu... S naježděnými kilometry přišlo samozřejmě vystřízlivění a zjištění, že motorky policisté zastavují velmi rádi.

Oškubanej řidič

Články na téma pokuty:

  1. Ceník pokut a tabulka trestných bodů
  2. Pokuta z Rakouska a její promlčení
  3. Pokuta z Itálie a její promlčení
  4. Jízda bez dálniční známky, jaká vám hrozí pokuta?
  5. Překročení rychlosti: jaká pokuta hrozí?
  6. Pokuta za špatné parkování
  7. Oškubanej řidič - právě čtete
  8. Pojištění na pokuty: Jak to funguje? - již brzy
  9. Pokuta za rychlost: Kolik zaplatíte? - již brzy

A ještě raději pak hledají, za co by chudého studenta mohli pokutovat. Jednou to byl údajně příliš hlučný výfuk. To dodnes nechápu, protože byl klasický sériový. Další kontrola mě neuvěřitelně podusila na lékárničce a když jsem si prošel ještě jednou podobnou šikanou za údajně nečitelnou SPZ, tak se to ve mně cestou domů nějak zlomilo. Pochopil jsem, že řidič je v první řadě sponzor státu.

Tu značku jsem pak doma ohnul tak, aby nešla přečíst a bez milosti jsem začal policejní hlídky ignorovat a ujíždět jim. Tady si dovolím jen malinko vysvětlit, že zpětně to považuji za nesprávné jednání, kterého i trochu lituji, ale mohu se k němu přiznat, protože je to dávno promlčené. Bohužel, jakkoliv tato taktika měla efekt okamžitý, dlouhodobě jsem příliš nepochodil. Našli se totiž i policisté mazaní, kteří si mě vyčapli, když jsem stál na křižovatce. Ohnutou „espézetku“ ocenili na dva a půl tisíce.

Inu zamyslel jsem se, značku ohnul zase zpátky a došel jsem k názoru, že budu muset změnit taktiku. Jako osmnáctileté, neznalé jelito jsem se začal ptát a zjišťovat, jak řešit spory s policií v míru a pokoji. Tehdy ještě fungovala finta s osobou blízkou, čehož jsem začal hojně využívat a nadšeně jsem se s ní zúčastnil správního řízení. Bohužel, není tomu tak dávno, co tuhle kličku zákonodárci zrušili a některé boje s úředníky jsou tak mnohem tužší. I tak si ale troufnu dát do placu pár poznatků a rad pro ty, kteří jednoduše nesouhlasí s přestupkem nebo výší pokuty.

Tipy, jak se nenechat oškubat:

  1. Vše si nahrávejte - ideální je pořídit videozáznam na telefon, postačí i audio. Jakmile policista vidí, že si vše nahráváte, patrně malinko změní přístup a bude jednat řekněme “korektněji”.
  2. Policistovi nemusíte nic říkat, nemusíte s ničím souhlasit, nemusíte nic uvádět, nemusíte nic podepisovat. Jestliže nesouhlasíte s přestupkem, není síla, která by vás donutila zaplatit na místě. Policista může mít názor, ale nemůže ve věci rozhodnout. Celé to funguje tak, že na místě o své vině rozhodujete vy - svým podpisem, kterým potvrdíte domněnku policisty. Nenechejte se nikam tlačit, neskočte policistovi na informaci, že ve správním řízení to bude dražší. V jeho zájmu je vyřešit to hned a nemít s tím žádnou další práci. Správní řízení je tak pro policistu dost opruz.
  3. Pokud pošlete přestupek do správního řízení, lze se velmi efektivně bránit. Znamená to zátěž pro samotného policistu (který se na to dost možná vykašle) a úředníka, který ve věci rozhodne. Čím více přestupků musí úředník řešit, tím méně času bude na každý jednotlivý přestupek mít.
  4. Dokud nepřijde do schránky výzva, nic neřešte, nikam nevolejte.
  5. Pokud výzva dorazí, nechte ji na poště a vyzvedněte si ji poslední den lhůty. Až po otevření obálky si v klidu sedněte a věc řešte. Neznamená to hned, že vynaložíte tisíce za advokáta. Existují totiž nejrůznější alternativy.

Zdroj médií: Depositphotos.
Petr Schönack, 7. 12. 2021 8:07
Já mám většinou kliku na slušné četníky. Naposledy mi zakázali hledat po autě reflexní vestu a poslali mě pryč. Našel jsem je druhý den v přihrádce pod volantem, aby byly po ruce.
Ale taky už jsem potkal pár vyděračů. Těm posledním jsem zaplatil a protože mě odstavili na prašnou cestu, tak při rozjíždění jsem najel přednímy koly na silnici a pak prošláp plyn. Stabilizace není tak rychlá a zadní se krásně protočila. Fakt nechtíc, měl jsem Oktávku krátce, Passat před tím tohle nedělal a nedělá to ani Volvo. Bonus 4x4. Za mnou byla písečná bouře.

Podobné články