Nejlepší ojetá SUV za slušnou cenu

6. 2. 2020 4 min. čtení Tipy a rady

"Súvéčka" frčí, aby taky ne. Vyvolávají v řidiči pocit bezpečí a vyšší stavba znamená obvykle snazší nastupování a lepší výhled. Z některých jsou zajímavé ojetiny a my jsme pro vás vybrali ty, které nabídnou nejlepší poměr cena/výkon.

Dacia Duster

Řekněme si to na rovinu, spousta lidí má SUV jen kvůli pocitu jisté nadřazenosti. Duster tohle přinést neumí, ale zato bojuje cenou a tím, co za své peníze kupující dostane. Tím je jednoduchá technika, robustní stavba a v případě poruchy relativně levný servis. Navíc spoustu věcí lze vyřešit doma v garáži.

Od Dustera nečekejte komfort, dynamiku, ani zázračné jízdní vlastnosti. Spousta jich slouží jako pracovní vozy, které toho za svůj život dost zkusí. Zásadní je tedy nechat si auto při koupi zvednout a podívat se, jak je na tom spodek. Z pohonných jednotek berte benzinovou jednašestku, ale olej jí měňte maximálně po patnácti tisících kilometrech. Vyvarujte se vozů které jsou upravené na LPG, tomuhle motoru to nedělá dobře. 1.5 dCi není žádná velká hrozba, ale dopřejte mi kvalitní naftu, problémy nejsou ani s filtry pevných částic.

Dacia Duster je super volba pro ty, co se občas opravdu dostanou i do terénu. Čtyřkolka dokáže v tomto směru dost překvapit a projede i tam, kam se typická SUV nedostanou, protože jsou moc velká a těžká. Když se o vůz budete starat a dopřejete mu tu správnou péči, bude vám věrně sloužit opravdu dlouho.

Toyota RAV4

Toyota RAV 4

 

"RAVka" se sice tváří poměrně terénním dojmem, ale je to opravdu spíše SUV. Nabídne až překvapivý komfort a přitom je dostatečně robustní. Z motorů se vyhněte nafťákům, ty nikdy nebyly silnou stránkou výrobců z Japonska. Pozor na stav diferenciálů, zadní vyžaduje pravidelné výměny oleje a hodně majitelů na to zapomíná.

Ceny ojetin nejsou vysoké, přesto zvládne Toyota RAV4 sloužit dobře a bez poruch. Je to robustně vyrobené auto, které má ovšem slabší světlomety, takže jízda v noci nebude žádný med. Podvozek je však pohodlný, uvnitř je dostatek místa a to i na zadních sedadlech.

Také čtěte

Renovace alu kol: jak to zvládnout v domácích podmínkách?

Hliníková kola jsou fajn především svým vzhledem. Pozitivní vliv na jízdní vlastnosti je diskutabilní, ale nedá se jim upřít, že…

28. 8. 2020 Tipy a rady

Škoda Yeti

Škoda Yeti

 

V dnešním měřítku už je to spíše crossover, ale prakticky se jednalo o první SUV značky Škoda. Yeti má ale své výhody. Dobře definované rohy karoserie usnadní parkování a jízdu ve stísněných prostorech. Je poměrně obratný a se správnou motorizací nabídne i solidní dynamiku. Nečekejte kdovíjak pohodlný podvozek, ten je spíše tužší. O to lepší jsou ale jízdní vlastnosti v zatáčkách na asfaltu.

Do terénu tohle auto stavěné moc není, je to spíše na polňačky, maximálně na jízdu po kamenitých cestách. Ostatně, podvozek je z Octavie. Z motorů doporučíme 2.0 TDI, u novějších verzí, které plní Euro 6 normu se dívejte klidně i po 1.2 TSI nebo 1.4 TSI, která byla k dostání i s povedeným automatem 6DSG. U toho ale pozor na stav spojek a pátrejte po tom, jak moc předchozí majitel dodržoval výměny oleje. DSGčka jsou na to citlivá. U čtyřkolek se zaměřte na to samé, oprava Haldex spojky je drahá záležitost a je třeba o ni pečovat.

Subaru Forester třetí generace

Ač se to nemusí zdát, tak Forester je v terénu poměrně schopným vozem, za což vděčí z části i redukční převodovce. Berte ho s atmosférickým benzínovým dvoulitrem, diesely neoplývají spolehlivostí a opravy jsou opravdu hodně drahé.

Počítejte s vyšší spotřebou, je to holt permanentní čtyřkolka a to s sebou nese i negativa. 10 litrů na sto je u Forestera naprosto normální, s těžší nohou budete jezdit i za 12. Dynamiku ale od motoru nečekejte. Budete však mít opravdu robustně postavený vůz.

Zdroj médií: flickr

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční nabídky vozů. Chcete o nich vědět?