PRÁCE 🧰

MTX Tatra V8 - Výroba československého supersportu bude obnovena

28. 1. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Nejznámější československý supersport se vrací! MTX Tatra V8 oznámila exkluzivní reedici 10 kusů. Začněte šetřit a třeba se vám poštěstí mít jeden kousek doma.

Výroba československého supersportu bude obnovena - MTX Tatra V8

MTX Tatra V8 je československý supersport vyráběný v letech 1991 až 1993, který byl prioritně vyroben jako okruhový speciál, později byl však homologován také pro běžný provoz. Tatra MTX V8 je postavena na základech automobilu Tatra 613 a je osazena vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem o neuvěřitelném výkonu 160–225 kW.

Na autě najdete mnoho známých věcí. Například klíček poznáte hned, jedná se totiž o klíč ze Škody Favorit. Zadní světla pocházejí z Tatry 613 a přední ikonické mrkačky najdete na vzácném kusu, kterým je ikonické BMW 850i. Přední obrysová světla najdete také na Maserati biturbo. Cena tohoto vozu byla v roce 1993 na neuvěřitelných 2 740 000 korun, při dnešní inflaci to je zhruba 9 500 000 korun.

K vidění v Muzeu Tatra v Kopřivnici

Tři tyto modely můžete zahlédnout ve speciální expozici Muzea Tatra v Kopřivnici. Nedávno ředitel firmy MTX zmínil, že se dostal k podkladům a technické dokumentaci těchto vozů a připravuje speciální reedici, která bude omezena na pouhých deset kusů. Na této ikonické stavbě se mají podílet také lidé, kteří stavěli původní československé supersporty. Cena těchto vozů v nové reedici prý nemá překročit deset miliónů, avšak je možné, že se na „veřejné dražbě“ ani nikdy neukáží, protože už nyní je mnoho zájemců, kteří mají dost financí a chtějí automobily koupit. Snad si ale budete moci pořídit jejich zmenšeniny, které spolu s vydáním reedice půjdou do prodeje.

Nejznámějším českým hypersportem je nadále Praga Bohema

3,6 litrovým vidlicovým šestiválcovým motorem z Nissanu GT-R se pyšní český hypersport Praga Bohema, kterých vzniklo pouze 89 kusů. Motor má dle dostupných údajů výkon neuvěřitelných 710 koní při 6 800 otáčkách a nejvyšší točivý moment 725 Nm při 3 000 až 6 000 otáčkách. Toto vozítko váží pouhých 982 kilo a náhon na zadek. Stovku v něm zvládnete za méně než 3,5 sekundy, ale ani 30 miliónů vám stačit nebude.

Zdroj info: Muzeum Tatra Kopřivnice.
Zdroj médií: Nikola Vrabel.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články