Kamiq - je opravdu nejmenším SUV od škodovky?

2. 5. 2021 5 min. čtení Tipy a rady Škoda

SUV jsou na vrcholu popularity. V nabídce už je má snad každá automobilka, včetně samozřejmě "naší" Škody. Jenže kolik těch "esuvéček" škodovka vlastně má? A jsou to vůbec opravdová SUV?

Ona magická zkratka SUV znamená Sport Utility Vehicle. Wikipedie nám uvádí jako takový volný překlad termín "vozidlo pro sportovní aktivity". To není tak úplně přesné, protože ve spojení s vozidly se pod pojmem "sportovní" často rýsuje spíš svalnatý, nizoučký sporťák, který SUV rozhodně nepřipomíná. Aniž bychom se tu snažili ustanovit nějakou novou definici, tak podle nás je SUV zkrátka "auto pro občasné výlety mimo zpevněné komunikace".

Určeno je tedy primárně pro všechny, kdo chtějí často projet rozbahněnou polňačkou k chatě, vydrápat se do horského střediska, případně se třeba pohybovat v rámci svého zaměstnání v takových podmínkách. To vše samozřejmě v nějaké přijatelné míře pohodlí a komfortu s tím spojeným. Primárně bude takové SUV stále určeno pro pohyb po silnicích a zpevněných komunikacích. S tím terénem se počítá spíše v menšině a nebude to pro vůz primární "hřiště".

Základní předpoklady SUV

Pro něco takového jsou samozřejmě třeba alespoň základní předpoklady, které bychom zjednodušili do těchto tří:

Vozy SUV od Škoda Auto v inzerci Portálu řidiče

  • vyšší světlá výška
  • pohon všech kol
  • velký vnitřní prostor

A když se teď podíváme do nabídky Škody, tak vidíme tři potenciální kandidáty: Kamiq, Karoq, Kodiaq. Prvně jmenovaný má světlou výšku 182 mm. S tím nějakou tu lehčí polňačku projede bez problémů. Jenže hned v dalším bodě selhává. S pohonem všech kol ho automobilka nenabízí. Navíc ani s tím vnitřním prostorem to není extra slavné. Za SUV ho tedy považovat nelze, ačkoliv ho za něj někdy automobilka vydává.

Pak tu máme Karoqa. Ten se může pochlubit světlou výškou 172 mm. To není nic moc, ale pořád to na ty polňačky, eventuálně louky postačí. Ostatně, je to pořád o nějaké tři centimetry víc, než má "neterénní" Octavia. Pohon všech kol je u tohoto automobilu možný a vnitřní prostor už se dá považovat v rámci kategorie za nadprůměrný. Můžeme tedy o Karoqovi prohlásit, že je to víceméně SUV.

Nakonec ten největší - Kodiaq. 194 mm světlé výšky je pro SUV naprosto dostačující. Vůz je možné pořídit s pohonem všech čtyř kol a uvnitř je místo pro pět, nebo až sedm pasažérů. Interiér bychom mohli rozhodně označit za prostorný. Takže ano, i Kodiaq je SUV.

Nejmenším SUV značky Škoda je tedy Karoq. Hospodské debaty, ve kterých je Kamiq ideálním vozem do lesa, neberte příliš vážně. Ano, je to povedené auto, ale jeho revírem je město. Mimo asfaltky nebude nijak převyšovat klasické sedany nebo kombíky. Spíš než SUV je to takový "přizvedlý hatchback".

Zdroj médií: Redakce
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?