Pokud se vám nekontrolovaně rozrostla rodina, tak je auto kategorie MPV optimální volbou. Toto je náš výběr těch nejlepších ojetých aut MPV.
Jaké je nejlepší ojeté MPV?
Články na téma výběr nejlepších ojetin:
- Nejlepší ojetá MPV
- Nejbezpečnější auto pro rodinu
- Nejlepší ojeté SUV střední třídy
- Nejspolehlivější ojetiny - po čem koukat v inzerci a bazarech
- Nejlepší ojetá SUV za rozumnou cenu
- Nejlepší ojetý hatchback
- Tipy na nejlepší ojeté SUV 4x4
- Nejspolehlivější ojetá auta mají japonský původ
- Ojeté čtyřkolky – které jsou nejlepší?
- Nejlevnější spolehlivé ojetiny
- Nejspolehlivější ojetiny, které nezklamou
- Nejlepší ojetý hatchback – vyberte si ze čtyř
- Hledáte auto „na spotřebu“? Tady jsou tipy na nejlepší ojetiny
- Nejlepší ojetá auta MPV - právě čtete
- Nejlepší japonské ojetiny
- 3 tipy na nejlepší ojeté kombi
Nejlepší ojetá MPV auta
Ještě několik let zpět byla kategorie velkých rodinných MPV velmi oblíbená. V překladu znamená zkratka MPV víceúčelové vozidlo – v tomto případě vůz, který kombinuje využitelnost pravověrných dodávek s jízdními vlastnostmi klasického osobáku. Nezřídka se „mpvéčko“ chlubí vzdušným interiérem pro až sedmičlennou posádku, plnohodnotnými dělenými zadními sedačkami a velkým zavazadlovým prostorem. Dnes ale klasická MPV masově vymírají ve prospěch nesmyslně velkých SUV, které sice nedokáží vždy nabídnout praktičnost MPV, ale taková je holt doba. Naštěstí se stále dají koupit velmi dobrá „mpvéčka“ z druhé ruky, která budou vaší velké rodině s radostí sloužit další roky. Tohle jsou ta nejlepší ojetá auta MPV.
Seat Alhambra
Houževnatý Seat Alhambra se ve své druhé generaci vyráběl opravdu dlouho, na některých trzích ale v roce 2020 na okamžik zmizel. Zákazníci si ho nicméně vydupali, do nabídky se opětovně vrátil a definitivně odešel teprve nedávno. Na trhu ojetin tak jde narazit i na hodně nové kousky modelového roku 2022. Cenové rozpětí za slušný kus je 250 000 až 1 milion korun za úplně nové auto.
A jaké jsou výhody Alhambry? Na těsných parkovištích oceníte zadní posuvné dveře, interiér skrývá všem známou koncernovou technologii a výbornou ergonomii, totéž platí i pro osvědčenou pohonnou soustavu. Alhambra byla dostupná s benzinovými i naftovými motory, s pohonem předních i všech kol a na výběr byla manuální i automatická převodovka DSG. MPV koncernu VW se může pyšnit i nadprůměrně dobrými jízdními vlastnostmi. Ať už sáhnete po Alhambře nebo sesterském Volkswagenu Sharan, chybu určitě neuděláte.
Ford S-Max / Ford Galaxy
Dvojice MPV od Fordu má za sebou taktéž dlouhou a úspěšnou kariéru, ačkoliv už jejich výroba taky brzy skončí. Druhá, respektive třetí generace oblíbených MPV – v prodeji od roku 2015 – jsou přitom nadmíru povedená auta, která tradičně potěší i tatínky, které řízení baví. Samozřejmostí je skvěle naladěný podvozek, který zvlášť u S-Maxe zvládá i docela dynamickou jízdu. Naopak Galaxy je více zaměřený na rodinu a oproti sportovnějšímu bráchovi nabízí třeba více prostoru ve třetí řadě sedaček.
Naší jednoznačnou volbou je dvoulitrový nafťák s manuální převodovkou, lhostejno jestli sáhnete po starším Duratorqu nebo novějším EcoBlue. Vyhnete se tak možným problémům se spolehlivostí a budete mít víc než adekvátní pohon. K dispozici byl i pohon všech čtyř kol a automat. Nejstarší exempláře z roku 2015 jde pořídit už kolem 300 000 korun. Velmi často se navíc jedná o kusy s lepší výbavou Titanium s navigací, LED světlomety nebo vyhřívaným čelním sklem.
Citroën Grand C4 SpaceTourer
Největší MPV od Citroënu sice není tak řidičským autem, jako předchozí dvojka, ale o to více se zaměřuje na rodinu a praktičnost. Interiér SpaceToureru je obrovské, vzdušné místo, ve kterém je radost trávit čas. Navíc se chlubí vynikající praktičností. To vše je doplněné originálním, a zatím nestárnoucím, designem. Ačkoliv extravagantní uspořádání interiéru nemusí být všem po chuti. Mezi majiteli všech MPV to ale je právě SpaceTourer, který si odnáší nejvyšší hodnocení spokojenosti.
Na trhu ojetin se raději vyhněte starší naftové šestnáctistovce a koukněte spíše po novější patnáctistovce. Její dynamika je dostačující a potěší kultivovaným projevem. Zajímavá může být i silná dvoulitrová nafta. Benzín je zastoupený jedním přeplňovaným tříválcem. Volit šlo manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku, pohon všech kol k dispozici nebyl. Velkou výhodou je už v základu velmi dobrá výbava, natrefit jde i na kousky s masážními sedadly, které se v této kategorii moc nevidí. Cena začíná lehce pod 400 000.
Čestnou zmínku si zaslouží i Renault Grand Scénic, který ve své poslední generaci už lehce fušuje do řemesla klasickým SUV. I tak je s francouzsky avantgardním designem zajímavou volbou. Rodinám s omezeným rozpočtem, které touží po sedmimístném autě, může dobře posloužit i Dacia Lodgy.
Zdroj médií: Citroën, Ford.