Předčasný únik sice prozradil spoustu informací, ale nyní máme možnost se podívat na nového Defendera oficiálněji, tedy tak, jak ho automobilka představila.
Frankfurt 2019: Nový Land Rover Defender, tentokrát oficiálně
Zajímavý a neotřelý design
Design má samozřejmě odkazovat na původní model a jeho zhodnocení si musí udělat každý zvlášť. Nám připadá dost zajímavý a rozhodně neotřelý. Kromě různých výbav budou k dispozici i pakety Explorer, Adventure, Country a Urban. K osobním verzím přibudou časem i užitkové verze.
Dovnitř se vejde v případě verze 90 šest a v případě 110 až sedm osob. Před řidičem bude digitální přístrojový štít velikosti 12,3", střed palubní desky pak zobrazovač druhý o úhlopříčce 10". Zajímavou příplatkovou možností je sklopné prostřední sedadlo v přední řadě. Ačkoliv už z fotek je patrné, že to je spíše nouzové.
Rám bude z hliníku
Asi největší změnou je ale přechod z rámu na hliníkovou platformu D7x. Automobilka slibuje, že ta má být o dost tužší, než platformy současných SUV. Ze začátku bude Land Rover k dostání s motorem D200, což je naftový čtyřválec, který poskytne výkon 200 koní. Zážehová nabídka bude o něco pestřejší, P300 je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. P400 je potom hybridní řadový šestiválec, přeplňovaný turbodmychadlem a elektricky hnaným kompresorem, ze kterého se dá vydolovat až 400 koní.
Také čtěte
Ke všem motorům pak bude automatická osmistupňová převodovka, s manuálem se nepočítá. Vždy bude také přítomna redukce a pohon všech kol a mezinápravový diferenciál. Za příplatek bude samosvor i na zadní nápravě. Když už jsme u těch terénních schopností, tak brodivost je 900 mm a světlá výška 225 mm. V případě vzduchového podvozku se dá tento parametr změnit až na 291 mm.
Slovensko domovem výroby
Výroba automobilu bude probíhat v Žilině. Defender 110 začne na ceně 1 479 104 korun, menší 90 pak vyjde na 1 322 000 korunách.