PRÁCE 🧰

Dlouho očekávaný Peugeot 308 SW je konečně tady

20. 5. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Peugeot

Výrazný design, nová nezaměnitelná barva, supermoderní auto – těmito slovy by se dal popsat model, na který čekal nejeden nadšenec francouzské značky!

Peugeot 308 SW

Segment kompaktních kombi mezi své řady přivítal nového člena, kterým je model 308 SW. Od verze hatchback, který byl představen před pěti měsíci, se toto auto lehce liší. Samozřejmě je delší, nabídne ohromný zavazadlový prostor, ale zároveň má i trochu přepracovanou záď. Na zadní části jsou použita ultratenká full LED světla hatchbacku, ovšem bez černé lišty, neboť nový Peugeot 308 SW se snaží spíše opticky zvětšit plochu karoserie, zejména u zadního výklopného víka pro zdůraznění možností praktického využití verze SW.

Stejně jako u hatchbacku byla i zadní část vozu navržena tak, aby optimalizovala proudění vzduchu ve prospěch aerodynamických vlastností. Peugeot 308 SW má oproti hatchbacku prodloužený rozvor (+55 mm), který tak dosahuje 273,2 cm. Ve druhé řadě sedadel má o 129 mm více místa pro kolena. Současně došlo k maximalizaci objemu zavazadlového prostoru. Ten činí 608 litrů. Po sklopení zadní lavice je možné naložit předmět delší než 185 cm.

Peugeot 308 SW

Logo Peugeot je umístěno na masce chladiče vozu 308 SW a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům je ukrytý za logem, přičemž se registrační značka se přesunula do spodní části. U radaru byla aplikována technologie krytu radarové antény využívající indium.

Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný.

Peugeot 308 SW

Spolu s autem přišla nová barva karoserie, která se jmenuje Avatar. Nutno podotknout, že fotografie ji trochu zkreslují a jedná se spíše o tyrkysově modrou, než čistě modrou barvu. Před koupí se raději přesvědčte odstínem naživo, abyste pak nebyli zbytečně zklamaní. Typicky jedovatě zelená bude záležitostí pouze krátké verze.

I tento model disponuje technologií i-Cockpit, kterou buď nenávidíte nebo milujete. Jedná se totiž o vyvýšený digitální 3D přístrojový panel. To může pro některé lidi znamenat, že musí mít věnec volantu položený níže, než je standard, aby přes jeho horní hranu viděli na tento displej. Technologii značka používá od roku 2012 a určitě tak bude činit dál. Musím se přiznat, že z počátku jsme s tím také bojovala, ale později jsem našla dokonalou souhru mezi sedadlem a volantem, že už mi toto ergonomické uspořádání nevadí.

Peugeot 308 SW

Ve vyšších výbavách lze používat ovladače i-toggles u obrazovky multimédií, které nahrazují klasický panel klimatizace. Každý z polí přepínačů lze nakonfigurovat dle vlastních preferencích a zajistit si tak přímý přístup k určité funkci na centrální obrazovce. K dispozici je rovněž bezdrátová funkce zrcadlení mobilního telefonu. V horní části obrazovky multimédií se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

Novinkou v asistenčních systémem je například poloautomatická změna jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti nebo přizpůsobení rychlosti v zatáčkách. Auto se bude prodávat v několika typech pohonů. Jedná se o:

  • Hybrid 225 e-EAT8 a Hybrid 180 e-EAT8
  • PureTech 1.2 110 S&S MAN6 a PureTech 1.2 130 S&S MAN6/EAT8
  • BlueHDi 1.5 140 S&S MAN6/EAT8

Blíže si o autě budete moci přečíst, až jej vyzkoušíme v ostrém testu.

Zdroj info: Peugeot.
Zdroj médií: Michaela Rubešová.

Fotogalerie (8 fotek)

Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články