🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 € 🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 €
PRÁCE 🧰

Deset generací nejdelší produktové řady v historii značky Peugeot

7. 2. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Za tu řadu let se na trhu objevilo několik modelů trojkové řady. Posledním dílem jest nový Peugeot 308, který jsme si mohli osahat už při prvních jízdách.

A jak to celé vlastně začalo? 301 byla představena v roce 1932. Příchodem nové 308 se vystřídalo 10 generací modelu. V těch se odrazilo 90 let automobilové historie a technického pokroku značky. Číslo, které v řadě nikdy nenajdete, je 303. Takový model totiž nikdy nevznikl a mohla za to válka. Od nového tisíciletí trojková řada získala dva tituly Auto roku a také se neodmyslitelně zapsala do ralley.

A co tedy ta historie?

Jsou 30. léta minulého století a svět je uprostřed hospodářské krize. Francouzská značka reaguje na tehdejší potřeby náročných zákazníků a představuje model 301. Auto se prodávalo v pěti typech karoserie. Celkově se vyrobilo 70 500 kusů. V roce 1936 jej vystřídal model 302 a za dva roky se vyrobilo 25 100 aut. Na tu dobu bylo auto schopné jet až 100 km/h a nově se u něj objevily zabudované světlomety za mřížkou masky chladiče.

Ve vývoji se pokračovalo až po 30 letech s příchodem modelu 304. Ten se veřejnosti představil v roce 1969. Cílem bylo obsazení segmentu střední třídy a to v několika provedení karoserie. Model bodoval především jako prostorné rodinné kombi. Za deset let výroby se prodalo 1 200 000 kusů. Dva roky to s ním zkoušeli i na americkém trhu, ale zde se nestal oblíbeným a prodalo se sotva pár tisíc aut. Argument byl jednoduchý - vůz byl příliš malý pro potřeby Američanů.

V roce 1973 prochází model 304 faceliftem a jako sedan se prodával až do 80.let. Nástupcem se stal Peugeot 305, který byl uveden v roce 1977. Vyráběl se pouze ve dvou karoseriích - sedan a pětidveřové kombi se zadní sklopnou lavicí. Že se opět jednalo o trefu do černého, potvrdily i prodeje. Aut se vyrobilo více než 1 600 000 kusů. Následuje milník rokem 1985 a na trh vstupuje model 309. Ten se prezentoval jako skutečný "kompakt", tedy pětidveřový hatchback. Dva roky na to se prodával už i jako třídveřový. V nabídce byl také model GTI, který dokázal zrychlit z nuly na sto za 8 sekund a uměl jet až 205 km/h. Éra 309 skončila v roce 1994.

S rokem 1993 přichází model 306, který se stává bestsellerem ve své kategorii. Prodalo se téměř 3 miliony kusů. Vyráběl se v třídveřové a pětidveřové verzi. Rok 94 přinesl čtyřdveřové verze a také kabriolet. Model se vyznačoval dobrou stabilitou a především jízdními vlastnostmi. Prosadil se ve sportovních verzí jako třeba 306 XSI a 306 S16. Nezapomenutelná je verze MAXI s výkonem 285 koní, se kterou v letech 1996 a 1997 vyhrál Gilles Pinizzi francouzský šampionát v rallye.

V novém tisíciletí se už o slovo hlásil model 307, který se stal předchůdcem 308. Prodával se v letech 2001 až 2008 a v roce 2002 získal model první titul Auto roku.

Zdroj info: Peugeot.
Zdroj médií: Peugeot.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články