Toyota RAV4 Plug-in Hybrid si nevedla dobře v losím testu

4. 12. 2020 1 min. čtení Aktuality Toyota

Losí test má za úkol ukázat, jak chová vůz při náhlém vyhnutí se překážce a následném návratu s původního směru jízdy. Hybridy a větší SUV s tím ale často mají problémy.

Dřív byly auta stavěna tak, aby jejich podvozek svojí stavbou a geometrií poskytoval nějaké rozumné jízdní vlastnosti. Poté přišla aféra s Mercedesem A, který se při losím testu otočil na střechu. Od té doby má elektronika čím dál větší moc nad autem (nejen) při krizových situacích. Jenže fyziku oklamat nelze a když vezmete SUV, kterému navíc narvete do kufru těžkou baterku, musí se to zákonitě projevit.

A přesně to je případ Toyoty RAV4 a několika dalších vozů. Jeden prudký pohyb si auto zvládne korigovat, ale jakmile jich je po sobě víc, kola tratí trakci a těžký zadek začne mít tendenci předbíhat předek. YouTube kanál Teknikens Värld ukázal celý problém v praxi a losí test se podařilo s "ravkou" absolvovat úspěšně až při rychlosti 63 km/h.

Zdroj médií: YouTube
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Nerad se v nich hrabe, protože to neumí a vždycky mu nějaký šroubek zbyde.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?