Tohle Bugatti Chiron mělo nesnadný život. Krom jiného ho pálili motorem stíhačky

19. 5. 2021 1 min. čtení Aktuality Bugatti

Většina aut jako je Bugatti Chiron stojí opečovávána v garáži, kde mají stálou teplotu vlhkost a pravidelnou péči. Sem tam je majitel vytáhne na projížďku, ale jinak se mají skutečně jako v bavlnce. Trochu jinak na tom byl Chiron s označením 4-005.

Automobilky obvykle testují několik předprodukčních modelů, nejinak tomu bylo samozřejmě i u Bugatti. Pokud si rozklíčujeme význam onoho označení, tak čtyřka znamená, že se jedná o protoyp a pětka je číslo prototypu. Tento byl tedy pátý, celkem jich vzniklo mimochodem osm.

Tahle 4-005 sloužila vývojářům k testům elektronických systémů. Prošla tedy pekelnou výhní pouště, ale i třeskutými mrazy ve Švédsku za polárním kruhem, aby se vyzkoušelo, že posádka bude v perfektním tepelném komfortu bez ohledu na vnější podmínky. Výsledkem vývoje byla třeba možnost proměnit malé displeje v ovladačích klimatizace na ukazatele jízdních dat jako je třeba teplota oleje a podobně.

Krom těchto běžných testů došlo i na trochu netradiční zkoušku v podobě pálení vozu pomocí tryskového motoru stíhačky Eurofighter Typhoon se zapnutým přídavným spalováním. Přesný důvod a účel tohoto konkrétního testu nám bohužel není znám, ale zní to jako něco, u čeho bychom chtěli být (v dostatečné vzdálenosti). Chiron 4-005 najel 74 tisíc kilometrů po celém světě, nikdo se s ním moc nemazlil a dostával dost zabrat. Navíc už není moc co ladit, Bugatti ho tedy ze služby stahuje a bude patrně součástí muzejní expozice.

Zdroj médií: Bugatti
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?