Test Toyota Yaris 1.5 Hybrid

19. 8. 2021 10 min. čtení Testy

Yaris přichází už ve čtvrté generaci. Ta se zdá být zatím tou nejpovedenější, ačkoli menší nedostatky přeci jen stále zůstávají. Ovšem ty velké jsou už naštěstí pryč. Co týden s nejoblíbenějším městským vozem přinesl? Čtěte v naší recenzi Toyoty Yaris Hybrid

Test Toyota Yaris Hybrid

Už při prvním pohledu je znát, že se japonský Yarísek dostal z puberty právě včas do dospělého života. Jeho vlastnictví už nebude jen doménou žen, nýbrž každého, kdo v životě ví, co chce. Auto vypadá dynamicky a s určitými prvky působí i drsně. Do městského ruchu solidně zapadne, ale pozor při výběru správné barevné kombinace. Těch máte na výběr několik a sama se přimlouvám za barevnou dvoukombinaci, protože v tomto případě bronzovo-zelená je něco tak ojedinělého, co navíc Yarisovi sedne jak prdel na hrnec. V záplavě červené budete určitě budit zájem kolemjdoucích jako já při testování. A samozřejmě tuhle velkou parádu pak podtrhne světlý interiér a nádherná 17palcová kola.

Toyota Yaris - exteriér testovaného vozu

Co vizuální stránka?

Jak už jsem zmínila v předchozím odstavci, vzhled je povedený. Mírně vystouplé blatníky, prolisy na bocích a líbivé křidélko na zádi, dělají z auta prostě už něco víc, než jen nákupní tašku pro blondýny - dámy snad prominou, ostatně sama jsem blond. Už je to kus auta, které se bude líbit i mužům. Ačkoli k těm výrazným plochám musím bohužel zmínit, že sice designéři odvedli dobrou práci při návrhu, ale trochu už zapomněli na praktičnost a především aerodynamiku při vyšší rychlosti. Na dálnici bude nutné tedy počítat s vyšším hlukem. Přeci jen i boční zrcátka jsou na poměry tak malého auta velká, ale chválím, že jsou sklápěcí, což se do města opravdu hodí.

Toyota Yaris v redakčním testu

Na druhou stranu k testování jsem měla hybridní pohon, u kterého se příliš nepředpokládá, že byste na svých cestách trávili velkou část na dálnici a opouštěli tak ruch velkoměsta. A pokud snad ano, tak hluk bude opravdu to jediné, co vás bude trápit. 

Ještě je potřeba zmínit část, ke které se dostaneme otevřením pátých dveří. Kufr asi nepotěší, protože má pouze 286 litrů. Ale pozor, je poměrně hluboký, takže na nějaké to zavazadlo pro jednoho nebo dva ideální, případně pokud někde cestou píchnete, máte v kufru rezervní pneumatiku (za příplatek), což je něco, co se v dnešní době příliš nevidí.

Poslední o čem se zmíním, jsou Bi-LED světla, která mají úchvatné vykreslení a člověk by se do těch kukadel hned zamiloval. Co se týká výkonu, tak ten je na skvělé úrovni. Jen v případě, že jste s partnerem vyšší váhové kategorie, bude třeba si vždy zkontrolovat nastavení výšky světel, ať neoslňujete ostatní - to se dělá manuálně.

Toyota Yaris - světlomety

Když dokáže klamat tělem

Yaris se může zdát poměrně malý, obzvlášť když si k němu stoupne někdo mé výšky, ale uvnitř vám to rozhodně nepřijde. A to hlavně pokud zvolíte v konfigurátoru světlé čalounění, které dodá prostoru velkou vzdušnost. Sedí se docela nízko, na což jsem si první den musela zvykat, ale ničemu to vlastně nevadí. Sedadla jsou pohodlná a v tomto případě napůl látková a kožená. Ovládají se manuálně a hlavně jsou vyhřívaná. Stejně tak je vyhřívaný i kožený volant, který je na můj vkus poněkud mohutný, ale cením jeho nelaciný vzhled. Co trochu zamrzelo, byla záležitost, která nemusí být u každého vyrobeného kusu. Zprvu mi to tak nepřišlo, ale při častějším používání tlačítek na levé straně volantu mě brzy začalo iritovat vrzání - hudbu jsem pak raději ztišovala přes otočné kolečko. Tento nešvar bych čekala u vozu s nájezdem 150 tisíc kilometrů, nikoli u prakticky nového kusu.

Toyota Yaris - interiér testovaného vozu

Co se týká použitých materiálů v interiéru, zde bude hodnocení takové rozpačité. Samozřejmě stále myslím na to, jakou má Yaris cenovku a v této kategorii vozů nelze počítat s luxusními materiály na každém centimetru. Ale když už máme kůži na volantu a řadicí páce, mohl se třeba měkčený plast protáhnout i do dolní úrovně, kde se často akorát o ten tvrdý mlátíme koleny. Stejně nevzhledný plast je i na dveřích, kde to tedy zachraňuje "semišové" lepení. Na druhou stranu se automobilka vyhnula velkým obloukem lesklým povrchům, který stejně slouží pouze k lapání otisků prstů. A co už je detail (jen spíše mé hnidopišství), že v některých místech nebyl ten semišový materiál úplně perfektně přilepený k podkladu. Ale jak říkám, může to být vada pouze tohoto kusu.

Toyota Yaris - interiér testovaného vozu

Na středu se nachází 8palcová obrazovka, kterou lze ovládat přes dotyk a nebo přes tlačítka. Líbí se mi tedy, že zůstala možnost i pro konzervy. Co se týká obsahu obrazovky, je zde vše potřebné, avšak se starší grafikou. Nestalo se mi ale, že by se snad něco sekalo nebo podobně. Jen pozor, pokud budete chtít použít navigaci, tady ji standardně nenajdete, musíte se připojit přes Apple CarPlay nebo Android Auto a použít mapu z nich. Bezdrátové nabíjení se dá přikoupit. Odkládací přihrádku pro mobil naleznete pod obrazovkou v odkládacím prostoru. Dno je gumové, takže nehrozí, že by vám bude telefon někde lítat. Stejně smysluplný odkládací prostor se nachází před spolujezdcem, kde je jakási mírná prohlubeň, která ale pasuje do designu interiéru a snadno si do ní můžete odložit třeba roušku nebo kapesníky.

Toyota Yaris - interiér

Před řidičem se nachází přístrojový štít, za příplatek si můžete přikoupit digitální otáčkoměr a palivoměr. Rázem tedy do tohoto prostoru dostanete "brejlouna", který působí trochu agresivně a možná by mi nevadilo mít klasický vzhled - ovšem to je věc individuálního vkusu. Uprostřed toho všeho se pak nachází klasické barevné zobrazení nejdůležitějších údajů o jízdě. A mezi nimi si lze samozřejmě volit.

Kolem řadicí páky se nenacházejí žádné zbytečnosti. Ve středovém tunelu najdete ještě důležitá tlačítka, jako je například to pro vynucení čistě elektrické jízdy (EV) nebo tlačítko pro změnu jízdních režimů nebo také odkládací prostor pro nápoje. Mnoho konzervativních jedinců potěší, že si mohou nastavit i klimatizaci pomocí hardwarových tlačítek a nemusí nic lovit v infotainmentu. Kabina se celkem rychle vytopí i vychladí.

Toyota Yaris - interiér

Znovu musím uznale pokývat hlavou, protože po usednutí do druhé řady tu mám docela dost místa - jasně není to 100% komfortní, ale solidní. Se svou výškou 183 cm jsem se toho trochu bála. Ale proč bych měla být vlastně překvapená, když model dostal o 50 mm větší rozvor? Pohodlí pro posádku se tak o něco více zvětšilo. Na opravdu dlouhé cesty to úplně nebude, ale čistě po městě nebo s kamarády po práci na večeři, proč ne?

Pod kapotou hybridní srdce

To, že Toyota hybridy umí, to už víme. V tomto modelu to ostatně předvedla velmi dobře. Obrovské děkuji je na místě. V modelu se tedy nachází kombinace elektromotoru a tříválcového benzínového agregátu o objemu 1.5, o synchronizaci se pak stará bezestupňová planetová převodovka, také známá jako e-CVT. Pokud se vám zježily chlupy na rukou, tak už nemusí, protože život jako s hlukem od sekačky nebo vysavače, je už dávnou minulostí. A znovu díky za to!

Abyste tento pohon co nejefektivněji využili, je potřeba u toho ježdění trochu přemýšlet. Nejlepším přítelem se tak stane písmeno B - tedy rekuperace. Díky té můžete s vozem často plachtit po silnicích za minimálního zapojování brzdového pedálu. Tím pádem dokážete ještě více stlačit spotřebu. 

Toyota Yaris - recenze vozu na Portálu řidiče

Ostatně spotřeba je něco, co bude v souvislosti s novým Yarisem hodně probírané. Každého totiž zajímá, jestli je nová generace přizpůsobena i jízdě na dálnici a já vás nebudu dlouho napínat, protože ano, je. Za sedm dní jsme spolu absolvovali nejrůznější cestovní podmínky, které byly náročné i méně, a přes to všechno se moje spotřeba ustálila na 4,5 litrech na sto. Podotýkám i s dálničními přejezdy. Lze si snadno spočítat, za kolik budete jezdit, pokud se budete pohybovat spíše po městě, než mimo něj. A pokud náhodou pojedete za rodinou přes celou republiku, pak ani v ten moment se nemusíte bát, že byste jeli třeba za sedm. To ani náhodou, to dřív na Zemi spadne asteroid. Nicméně je třeba zmínit i velikost nádrže, která má jen 36 litrů, u tohoto údaje rádi oceníte tu nízkou spotřebu, že?

Toyota Yaris - exteriér

A jak jsem už říkala, na dálnici je už trochu znát ten aerodynamický hluk. Nicméně i když má Yaris výkon "pouze" 85 kW, dobře zajetý umí dělat na silnicích doslova divy. Předjíždění v levém pruhu nebude žádný problém. Převodovka v tomto ohledu řadí logicky a nelze poznat prakticky žádné zaváhání nebo nepříjemný hlasitý vysavačový zvuk. Jasně, pokud budete mít nohu neustále na plynu, nějaký ten akustický nekomfort uslyšíte vždycky, to už je pouze na vás, jak budete jezdit. Pokud s rozumem, pak se můžete těšit na opravdové ticho.

Na konec musím ještě pochválit samotnou jízdu. Auto se dle mého úsudku chová hbitě, což je ideální do městských ulic. Kočičí hlavy tolik nebolí a větší díry dokáže podvozek solidně utlumit a filtrovat, až mě to nakonec celé překvapilo. V zatáčkách sedí dobře, také díky nízkému těžišti, nicméně i přesto bych auto do limitů úplně nehnala. Za jedno to není potřeba a za druhé byste se mohli pořádně opotit.

Pro svou délku necelé čtyři metry s ním není žádný problém parkovat - zejména co se týká toho podélného parkování. Pro toho, kdo by si nevěřil je k dispozici zadní kamera s vysokým rozlišením a také přední senzory. Ostatně i bezpečnostních asistentů se tu nachází celá armáda, včetně hlídání mrtvého úhlu nebo upozornění před blížící se překážkou.

Toyota Yaris - exteriér

Parametry testovaného vozu Toyota Yaris Hybrid

Motorbenzínový tříválec 1.5, elektromotor
Pohonpřední
Výkon 85 kW
Spotřeba2,5 - 4,5 l/100km
Rozměry vozu (d. x š. x v. v mm)3940 x 1745 x 1500
Palivová nádrž36 litrů
Objem nákladového prostoru286 litrů
Cena hybridního vozu od460 000 Kč

Mohu poprosit taky jednoho?

Ono Yarískovi není ani moc co vytýkat, prakticky jsou to věci, které jsem zmínila, ale které mohou být právě vadou jen jednoho kusu. Jen to použití tvrdých plastů může občas srazit hodnotu interiéru, ale když přihlédnu k cenovce, tak co bych chtěla? Navíc nesmíme zapomenout na super nízkou spotřebu a hybridní ústrojí, které Toyota prostě umí.

Vlastně to pro mě byl opravdu prima týden a na jízdu jsem se vždy těšila, protože strávený čas za volantem, bylo něco přirozeného a něco co mě bavilo. A taková by auta měla být, taková bez kterých se vám bude už jen těžko existovat. A víte co? Ať bude mít Yaris jakoukoli cenu, vždy se najdou lidé, kteří ho koupí. Ostatně je to přeci ikona malých městských aut, do kterých se snadno každý člověk zamiluje.

Zdroj médií: redakce, úvodní foto: Ivo Wartalský

+

  • Spotřeba
  • Vzhled
  • Hybrid
  • Interiér
  • Jízdní vlastnosti

  • Pro někoho vyšší cena
  • Menší kufr
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články