Renovace alu kol: jak to zvládnout v domácích podmínkách?

28. 8. 2020 3 min. čtení Tipy a rady

Hliníková kola jsou fajn především svým vzhledem. Pozitivní vliv na jízdní vlastnosti je diskutabilní, ale nedá se jim upřít, že v případě volby správného designu podtrhnou celkovou krásu auta. Jenže aluminiové disky také přitahují škrábance. Nejčastěji se kola podřou při parkování u obrubníku. Existují firmy, které tohle umí opravit, ale s trochou šikovnosti to lze zvládnout i doma.

Články na téma disky kol:

  1. Renovace alu kol: jak to zvládnout v domácích podmínkách? - právě čtete
  2. Čím natřít disky kol?
  3. Jak vybrat disky kol?
  4. Jak vyčistit disky kol?

Samozřejmě, ani v domácích podmínkách to nebude zadarmo, budete se potřebovat vybavit pár základními věcmi. Základem je brusný papír, ideálně alespoň jeden hrubší a jeden jemnější (800 a 1600 nebo 1800), pokud máte k dispozici větší paletu zrnitostí, jen lépe. Dále to chce speciální, přímo na toto určený tmel. V obchodě nebo na internetu hledejte tmel na opravu alu kol. Důležitý bude i plnič ve spreji no a samozřejmě základová barva, barva, kterou budete chtít, aby kola ve finále měla a lak. K očištění a odmaštění kol je optimální jarová voda a technický benzín.

Nekonečně broušení

Ze všeho nejdříve je potřeba disk očistit od nejhrubších nečistot a obrousit ho hrubým smirkem. A to skutečně důkladně. Žádné místo se nesmí vynechat, starý lak musí pryč. Že jste to udělali dobře, poznáte podle toho, že disk bude po dokončení matný a nebude se nikde lesknout. Poté je třeba vzít jemný smirkový papír a celý disk přebrousit ještě jednou, hezky do jemna.

Dokonalá čistota

Nyní přichází na řadu čištění. I zde je potřeba si s tím trochu vyhrát, protože jen na dokonale očištěný povrch se posléze perfektně chytne tmel i barva. Proto doporučujeme nejdřív hezky jarovou vodou, poté důkladně opláchnout a nakonec technickým benzínem. Pozor, ať se nenadýcháte výparů a holýma rukama už na vyčištěný disk nesahejte.

Tmelení a znovu broušení

Po oschnutí disku je možné začít tmelit. Všechny hlubší rýhy a vrypy je třeba vyplnit tmelem a ten nechat zatvrdnout. Jak dlouho, to se dočtete v návodu, ale ten potřebný čas tomu opravdu dopřejte. Po zatvrdnutí se můžete znovu chopit brusného papíru a tmel obrousit tak, aby skutečně jen vyplňovat vzniklou rýhu a nic víc. jakmile je toto hotovo, je možné nanášet plnič ve spreji, který vyplní i jemné vlásečnicové škrábance. A opět si počkejte, až ten zatvrdne a následně kolo přebruste ještě jednou, co nejjemnějším brusným papírem.

Barvíme a lakujeme

Nyní stačí disk omýt vodou a je možné nanášet základovou barvu. Nestříkejte sprejem moc zblízka, ale spíše z větší vzdálenosti, ať je vrstva rovnoměrná. Pozor na případné stékající kapky, které by celé dílo zkazily. Výhodou je prostředí s minimem prachu a vlhkosti, nejlépe uklizená větraná garáž či nějaké takové místo. Poté naneste minimálně dvě vrstvy klasické barvy ve spreji (vrstva-zaschnutí-vrstva) a poté je možné kola stříknout i bezbarvým lakem. Ten nechejte ale opravdu důkladně zaschnout, než na kola obujete pneumatiky.

Zdroj médií: Pxhere

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční auto-moto nabídky. Chcete o nich vědět?